وزارت نيرو در بخش آب و فاضلاب با ايفاي نقش مهمي در توسعه پايدار كشور، عهده‌دار تأمين پايدار نيازهاي پايه آب شرب و بهداشتي و همچنين جمع‌آوري، انتقال و تصفيه فاضلاب، استفاده مجدد و يا دفع بهداشتي پساب است. اين بخش خدمات و محصولات خود را به آحاد جامعه عرضه مي‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران وزارت نيرو در بخش آب و فاضلاب، با سياست‌گذاري، برنامه‌ريزي، هدايت و نظارت، تدوين ضوابط، دستورالعمل‌ها، تهيه و پيشنهاد لوايح مورد نياز، برنامه‌ريزي توسعه فناوري و ارائه خدمات فني و مهندسي، اقتصادي نمودن خدمات ارائه شده، گسترش مشارکت مردمي و ايجاد بستر مناسب براي حضور بخش تعاوني، خصوصي و عمومي در صدد است تا خدمات آب و فاضلاب را با استفاده از روش‌هاي مختلف فني و اقتصادي و مطابق با استانداردهاي ملي و بين‌المللي در اختيار جامعه قرار داده، بازمصرف پساب را در صنعت، کشاورزي و فضاي سبز فراهم آورده و با اِعمال مديريت تقاضا در جهت بهبود الگوي مصرف آب فرهنگ‌سازي کند.

اين بخش با تكيه بر ويژگي‌هاي ممتازي نظير مديريت کارآمد، توان فني و تخصصي، تحقيقات علمي كاربردي،‌ منابع انساني مجرب، تشکيلات فراگير در سطح کشور، بر آن است تا با توسعه بخش تعاوني، خصوصي و عمومي، كيفيت عرضه خدمات مربوط را ارتقاء دهد.

اين بخش علاوه بر عرضه مناسب خدمات و محصولات آب و فاضلاب در داخل کشور، نسبت به صدور آنها و همچنين دانش مديريتي و خدمات فني و مهندسي، به کشورهاي متقاضي اقدام مي‌نمايد.

اين بخش با تداوم و توسعه فعاليت‌هاي خود و ساير نقش‌آفرينان و تأمين انتظارات دولت، با حفظ ارزش اقتصادي آب، به‌کارگيري منابع انساني کارآمد به‌عنوان سرمايه‌هاي بنيادين و استفاده از فناوري‌هاي پيشرفته و مناسب، حقوق ذي‌نفعان را رعايت و به حفظ محيط‌زيست كمك مي‌كند.

**چشم‌انداز بخش آب و فاضلاب

وزارت نيرو در بخش آب و فاضلاب بر آن است تا با بهره‌گيري از منابع انساني کارآمد، توسعه تحقيقات کاربردي، فناوري پيشرفته، دارا بودن ساختار اداري و مديريتي اثربخش، مشارکت مؤثر بخش تعاوني، خصوصي و عمومي و گسترش آگاهي عمومي، به‌عنوان کارآمدترين نهاد ذي‌ربط به‌گونه‌اي عمل نمايد تا آحاد جامعه در حد استانداردهاي ملي و بين‌المللي به آب شرب كافي و سالم و امکانات جمع‌آوري، انتقال و تصفيه بهداشتي فاضلاب دسترسي داشته و کشور درحوزه‌هاي حفاظت منابع آب، كمك به حفظ محيط‌زيست، تأمين بهداشت عمومي مردم و صدور خدمات فني و مهندسي در منطقه به عنوان کشوري پيشرو شناخته شود./س
برچسب ها: نیرو ، مصرف ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار