رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: روزانه 500 هزار نفر از گردشگران از تفریحات دریایی خلیج فارس در بوشهر استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی ابراهیم زاده اظهار داشت: در بوشهر روزانه بیش از 32 هزار نفر در گشت دریایی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در 5 روز گذشته 200 هزار نفر از شناور برای گشت دریایی استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: 200 قایق تفریحی، چهار کشتی مسافربری، سه فروند موتورلنج و دو فروند کشتی کاروان راهیان نور کار جابجایی مسافران دریایی به عهده دارند که مورد استقبال گردشگران قرار دارد.

ابراهیم‌زاده افزود: علاوه بر این روزانه 15 فروند جت اسکی در بهره مندی بیشتر گردشگران از آبهای گرم خلیج فارس فعالیت دارند.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی  اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی تاکنون هیچ سانحه‌ای در دریا رخ نداده است، بیان کرد: 50 کارشناس دریایی این اداره بصورت شبانه روزی با استفاده از شش فروند شناور ناجی و بالگرد آماده باش هستند.

ابراهیم زاده تصریح کرد: هفت مرکز اصلی و فرعی هماهنگی جستجو و نجات دریایی در دیلم، خارک، بوشهر، لاورساحلی، دیر، کنگان و عسلویه در این ایام فعالانه آماده باش هستند و علاوه بر آن چهار تیم نجات غریق در دیلم، گناوه و بوشهر با استفاده از شناور در دریا مستقر هستند و گشت زنی می‌کنند.

وی توزیع 400 جلیقه نجات بین قایقرانان را از دیگر فعالیت‌ها دانست و افزود: هر مسافر دریایی که از قایق برای تفریح دریایی استفاده می‌کند موظف است این لباس نجات را بپوشد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از فرماندهان کشتی‌های مسافربری، ناخدایان لنج‌ها و قایقرانان که در امر جابجایی مسافران اقدام می‌کنند خواست از سوار کردن مسافران بیش از ظرفیت خوداری کنند و از سرعت غیرمجاز و حرکات نمایشی در دریا بپرهیزند.

ابراهیم زاده همچنین از آنان خواست در شرایط نامساعد جوی از سوار کردن مسافر جدا خوداری کنند و از حرکات هیجانی ه موجب بهم خوردن تعادل قایق و تمرکز قایقران می شود اجتناب کنند.
برچسب ها: بنادر ، بوشهر ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.