مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس بررسیهای انجام شده تا چهارم فروردین ماه جاری افزون بر 120 هزار مسافر نوروزی وارد این استان شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، ملك سنجرانی اظهار داشت: شهرستانهای چابهار، زاهدان و زابل در ردیف های اول تا سوم از نظر تعداد مسافران نوروزی ورودی امسال به سیستان و بلوچستان قرار دارند.

وی بیان كرد: شمار مسافران ورودی به استان در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

وی افزود: این در حالی است كه پیش بینی می شود شمار مسافران ورودی به استان رفته رفته در نیمه دوم تعطیلات نوروزی افزایش یابد.

دبیر ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان سیستان و بلوچستان گفت: آب و هوای مساعد، آثار متعدد تاریخی، باستانی، فرهنگی، گردشگری، سواحل زیبا، بازارهای متنوع، مناظر طبیعی و سایر جاذبه های استان سبب افزایش شمار گردشگران و مسافران نوروزی شده است.

وی بیان كرد: برنامه های متنوع و جشنواره بهاری از 28 اسفند تا چهارم فروردین در مناطق مختلف استان بویژه شهر سوخته سیستان برگزار شد و با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه، برنامه های شاد از دیروز به برنامه های فرهنگی و معنوی متناسب با شان این ایام تغییر یافته است.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: موزه بزرگ جنوب شرق كشور، نخستین بازارچه صنایع دستی استان واقع در ساختمان قدیم دادگستری زاهدان و سایر اماكن عرضه صنایع دستی و سنتی و محوطه های باستانی و تاریخی استان همه روزه شاهد حضور شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

سنجرانی افزود: نخستین بازارچه صنایع دستی استان در ساختمان قدیم دادگستری واقع در خیابان امام خمینی (ره) زاهدان با 12 رشته صنایع دستی و سنتی استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و شهروندان است و تاكنون مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

وی اضافه كرد: برنامه مستقیم شبكه هامون با همكاری صدا و سیما هر شب به مدت یك ساعت از محوطه موزه بزرگ جنوب شرق (زاهدان) پخش می شود.

دبیر ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان اظهار داشت: بر اساس آمارهای اعلام شده خوشبختانه امسال 60 درصد تلفات حوادث رانندگی در جاده های استان كاهش یافته است.

وی از تلاش شبانه روزی دستگاههای عضو این ستاد تقدیر كرد و گفت: استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی در ورودی شهرهای استان همچنان ادامه دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.