"جوليان آسانژ" بنيانگذار سايت ويکي ليکس که از نه ماه پيش به سفارت اکوادور در لندن پناه برده، در گفتگوي اختصاصي با چند تن از خبرنگاران از جمله خبرنگار فرانس24 گفت: شبکه هاي اجتماعي فيسبوک و توئيتر ابزارهايي در دست سازمانهاي اطلاعاتي آمريکا و بايدن و اوباما تروريست هاي سايبري هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24، آسانژ در اين مصاحبه باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و جو بايدن معاون وي را تروريستهاي سايبري معرفي کرد.

آسانژ گفت: شمار قابل ملاحظه هاي از حسابهاي کاربري توئيتر که دهها هزار مشترک آنها بودند، بسته شدند که از اين جمله مي توان به آنونيموس سوئد اشاره کرد. فشارها بر توئيتر براي بستن حسابهاي کاربري مشکل ساز از لحاظ سياسي، در  توئيتر افزايش يافته به طوري که اين مسئله به امري رايج تبديل شده است. اين مسئله اي جدي است زيرا در غرب توئيتر از روشهاي ارتباطي بسيار مهمي براي برخي از کاربران به شمار مي رود. اگر شما هفتاد هزار مشترک داشته باشيد که به علت فشارهاي سياسي از دست بروند، افرادي که اين فشارها را کنترل مي کنند مي توانند صداهاي معترض را خاموش کنند. فيس بوک بخش قابل ملاحظه اي از اطلاعات را به بهانه امنيت بين المللي در اختيار سازمانهاي اطلاعاتي گذاشته است. به نظر نمي رسد که فيس‌بوک در برابر اين فشارها مقاومت مي کند. اين يکي از رام ترين سازمانها در برابر عوامل اطلاعاتي است.

خبرنگار فرانس بيست و چهار که با آسانژ ملاقات کرده است گفت آسانژ مي گويد من به نوعي در زندان هستم. اگر وي پايش را از سفارت اکوادور بيرون بگذارد بازداشت مي شود و به سوئد مسترد خواهد شد. يک دستگاه کاميون پليس انگليس به طور مستمر در برابر سفارت اکوادور مستقر است و به دستگاهها و تجهيزات ماهواره اي مجهز است و به گفته جوليان آسانژ همه مکالمات او را شنود مي کند.

خبرنگار فرانس بيست و چهار ادامه داد آسانژ حملات تندي به فيسبوک، توئيتر و حتي گوگل مي کند و گوگل را همدست آژانس ملي امنيت آمريکا معرفي مي کند.

وي اينترنت جهان را در کنترل آمريکا دانست و گفت به محض آنکه مقررات اينترنت در آمريکا تغيير مي کند، اينترنت سراسر جهان پيامد آن را متحمل مي شود.

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار