ويتالي چورکين نماينده دائم روسيه در سازمان ملل اعلام کرد: نبايد اعضاي پيمان آتلانتيک شمالي(ناتو) در کميته حقيقت ياب سازمان ملل براي بررسي استفاده از سلاح شيميايي در سوريه عضويت داشته باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، نماينده روسيه در سازمان ملل متحد همچنين از تصميم جديد آن سازمان مبني بر كاهش نيروهاي مستقرش در سوريه ابراز تاسف كرد.

"ويتالي چوركين" نماينده روسيه در شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز گذشته گفت "اين مسئله اي بد براي سازمان ملل متحد است كه نيروهايش را در كشور سوريه كاهش مي دهد. "

"اين موضوع خود نشان دهنده جدي بودن بحران و وضعيت كنوني در آن كشور است."

پيش تر در روز دوشنبه سازمان ملل متحد اعلام كرده بود كه كاركنان بين المللي اش در دمشق مي بايستي به دلايل امنيتي آن كشور را ترك كنند.

"ويتالي چوركين" همچنين در مورد انتصاب "غسان هيتو" بعنوان به اصطلاح نخست وزير گروه موسوم به "ائتلاف مخالفين سوري" اين اقدام را باعث تشديد روند بي نظمي و بحران در سوريه دانسته است.

وي همچنين از ناكامي "معاذ الخطيب" رهبر گروه موسوم به "ائتلاف مخالفين سوري" به مذاكره با مقامات دولت سوريه ابراز تاسف كرده است.

وي همچنين با انتقاد از انتصاب هيتو افزوده است "غسان هيتو سريعا اعلام كرده است كه حاضر به مذاكره با نمايندگان دولت سوريه نيست. وي با چنين اظهارنظري نشان داد كه در ميان صفوف معارضين سوري اختلاف وجود دارد."

"غسان هيتو" 50 سال دارد و سالهاست كه ساكن آمريكا و به دور از سوريه بوده است. او در تاريخ 19 مارس به عنوان به اصطلاح نخست وزير گروه موسوم به "ائتلاف مخالفين سوري" منصوب شد. 
آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار