انسان هاي امروزي كه بيشتر به جاي فعاليت فيزيكي با نشستن روي صندلي كارهاي خود را انجام مي دهند به آدم هاي ماشيني معروفند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران با گسترش زندگي ماشيني در جوامع امروزي و استفاده بيش از حد از كامپيوتر و پشت ميز نشستن به غلط موجب خشكي و درد در ناحيه گردن افراد شده است.

البته وجود درد در گردن دلايل مختلف ديگري چون فشارها، ضربه هاي كوچك و سبك و يا در اثر صدمات شديد وضعيت هاي نامناسب را نيز شامل مي شود اما مي توان با حركت هاي كششي، تمرينات ورزشي مناسب اين درد را كاهش يا از بين برد يا حتي از بروز آن جلوگيري كرد.

شايان ذكر است اگر درد شما همراه با احساس بي حسي در قفسه سسينه،‌شانه و كتف بازو و دست بود حركات ورزشي را قبل از مراجعه به پزشك انجام ندهيد و ممكن است در اثر يك حركت نامناسب صدمات تشديد شود.

همچنين اگر درد شما افزايش يافت تمرينات خود را متوقف كنيد تمريناتي را كه مي توان براي كاهش درد گردن انجام داد شامل موارد ذيل مي باشد.

در حاليكه به سمت روبرو نگاه مي كنيد ابتدا به آرامي سر خود را به سمت پايين خم كنيد به طوريكه چانه شما به سينه تان نزديك شود و چشم هايتان به سمت زمين باشد پس بالعكس اين حركت را نيز به آرامي انجام دهيد و سر را به سمت عقب برده و سقف را نگاه كنيد.

در تمرين بعدي عضلات كتف ريلكس و شل مي باشد سرتان را به يك طرف بچرخانيد تا احساس كشش را در گردنتان حس كنيد و به صورتي كه نگاهتان به روي كتف و شانه باشد 6 ثانيه مكث و براي هر طرف 3 بار اين تمرين را انجام دهيد.

تمرين سوم كف دست را روي پيشاني قرار دهيد و همزمان دست و سر به يكديگر فشار وارد كنند در اين تمرين نبايد در سر و گردن زاويه اي ايجاد شود و حركت كنند 10 ثانيه مكث كنيد و 3 بار اين حركت را تكرار كنيد.

تمرين چهار انگشتان دو دست را در يكديگر قفل كرده پشت سر خود قرار دهيد و سعي كنيد آرنج هاي خود را به عقب برده و به ديوار پشت سر نزديك كنيد.

تمرين پنج يك دست خود را يك طرف سرتان بگذاريد و سر را به سمت دست فشار دهيد اما سعي كنيد يك فشار متوسط بين سر و دست ايجاد گردد اين حالت را 10 ثانيه انجام و 3 بار تكرار نماييد.

علاوه بر اين تمرين هاي ورزشي مي توانيد براي گرفتن نتيجه مطلوب و بهتر يك دوش آب گرم بگيريد و اجازه دهيد كه آب مستقيما به گردن برسد همچنين مي توانيد از جكوزي، پدهاي گرم و كيسه آب گرم استفاده كنيد.

از انجام حركات و كارهايي كه درد شما را شديدتر مي كند خود داري كنيد و به گردنتان استراحت دهيد.

علاوه بر اين مي توانيد از بالش هاي طبي استفاده كنيد بالش در صورتي كه به درستي انتخاب شود با حفظ مهره هاي ستون فقرات گردني در وضعيت صحيح از درد شما مي كاهد./آق
برچسب ها: آدم ، ماشینی ، گردن ، درد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار