قرار گرفتن بيش از 4 هزا تك درخت در سطح معابر در طرح باغچه خانگي

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به ساخت و سازها در شمال تهران و عقب نشيني املاك و تعريض معابر بسياري از درختان خارج از فضاهاي ساخته شده  داخل كوچه ها و معابر قرار گرفته اند به همين علت اداره فضاي سبز منطقه يك اقدام به شناسايي درختان مذكور و بهسازي بستر آنها نمود.
مجتبي يزداني شهردار منطقه يك گفت: به منظور احياي فضاهاي سبز و زيباسازي محيط‌هاي شهري بيش از 4 هزار تك درخت بر جامانده در سطح معابرشهري و كوچه باغي شمال تهران، در طرح باغچه خانگي قرار گرفتند.
يزداني تصريح كرد: در اين طرح اطراف درختان با استفاده از سنگ چيني لايبيد مرمر به صورت شكيل بهسازي مي‌شود به طوري كه با كاشت گلهاي فصلي در كنار آنها باغچه هاي كوچكي در سطحمعابر و مقابل خانه هاي مسكوني احداث شد.
ديواره شيب دار و بلا استفاده در معابر اصلي و بزرگراهي شمال تهران نيز براي تبديل شدن به فضاي سبز از پتانسيل خوبي برخوردارند بر همين اساس با هدف توسعه فضاهاي سبز تثبت خاك، جلوگيري از فرسايش، زيباسازي ، محيطهاي شهري و استفاده بهيه از فضاهاي بلا استفاده 22 نقطه از معابر اصلي، بزرگراهي، بوستانها، رفيوژها و موارد ديگر در منطقه شناسايي وآماده پوشش سبز هستند.
يزداني اظهار داشت: بزرگراه شهيد بابايي به عنوان بزرگراه شرقي – غربي شمال تهران يكي از معابر پرتردد اين منطقه محسوب مي‌شود.
بر همين اساس سعي شده در قسمت جنوبي بزرگراه پل نيروي زميني پل زيرگذر شهرك اميد، تقاطع بزرگراه امام علي(ع)و شهيد بابايي و شرق به غرب اين بزرگراه كه امكان توسعه فضاي سبز عمودي را داشته اقدام به كاشت شود.
گفتني است؛ اميد است منطقه يك با داشتن فضاهاي سبز بتواند د اجراي طرح باغچه هاي خانگي و ايجاد فضاهاي سبز عمومي در بزرگراهها و مناطق مختلف را در جذب به اين مكانها راضي نگاه دارد./انتهاي پيام
برچسب ها: باغچه ، سطح ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار