دیپلمات ها اعلام کردند درپی سقوط شهر بانگی، شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر دوشنبه در نیویورک در خصوص اوضاع در جمهوری آفریقای مرکزی رایزنی هایی انجام خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ پانزده کشور عضو شورای امنیت قرار است با انتشار بیانیه ای خواستار بازگشت سریع نظام قانون اساسی از طریق انتخابات شوند.ژرار ارو سفیر فرانسه در سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات در سریع ترین زمان ممکن، گفت: مسئله این است که بدانیم چگونه باید به نظام قانون اساسی بازگشت.

سفیر فرانسه اعلام کرد:دولت وحدت ملی همچنان در بانگی فعالیت می کند، ما می توانیم درباره تقسیم عادلانه قدرت امیدوار باشیم.وی تاکید کرد: سازمان های منطقه ای در خط نخست این پرونده هستند. میشل جوتودیا رهبر مخالفان موسوم به« سلکا »که نیروهای او کنترل کشور را در اختیار دارند، دوشنبه خود را جانشین فرانسوا بوزیزه رئیس جمهوری این کشور که به کامرون پناهنده شده است ، خواند.

جوتودیا در گفتگو با رادیو بین المللی فرانسه گفت قصد دارد انتخاباتی آزاد و شفاف را با همکاری همه تا سه ماه دیگر برگزار کند و او نیکلا تیانگایه رئیس دولت ائتلاف ملی و از چهره های مخالف با بوزیزه را همچنان نخست وزیر دولت وحدت ملی می داند.پاریس و واشنگتن مخالفان را به رعایت توافقنامه های صلحی که یازده ژانویه بین اردوگاه بوزیزه ، مخالفان و سلکا به امضا رسید و همچنین حمایت از دولت وحدت ملی فرا خواند . 

                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: سازمان ، ملل ، فرانسه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار