با اعلام توافق بین قبرس و اعطا کنندگان کمک که خطر سرایت بحران را به دیگر کشورهای منطقه یورو کاهش داد ، بهای نفت دوشنبه در بازار نیویورک افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ حدود ساعت سیزده و بیست دقیقه به وقت گرینویچ ، بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت ( نفت پایه آمریکا) برای تحویل در ماه مه با نود و هفت سنت افزایش به نود و چهار دلار و شصت و هشت سنت در بازار بین المللی نیویورک (نایمکس) رسید.

جان کیلدف از تحلیلگران بازار نفت اعلام کرد در پی توافق یکشنبه شب برای پیشگیری از ورشکستگی قبرس و خروج این کشور از منطقه یورو ، بازار برای معاملات پرخطرتر آماده به نظر می رسد.

مت اسمیت دیگر تحلیلگر بازار نفت گفت:پیامدهای منفی احتمالی برای تقاضای نفت خام در صورتی که این بحران به دیگر اقتصادهای منطقه یورو مانند ایتالیا یا اسپانیا گسترش می یافت بازار را نگران می کرد. بنابراین ما امروز شاهد این احساس راحتی و افزایش قیمت های نفت در بازار هستیم. 

 کیلدف افزود: این توافق همچنین به بازگشت اعتماد به نظام بانکی یورو کمک کرد . این مسئله تاثیر مهمی بر اقتصاد منطقه و در نتیجه تقاضای انرژی دارد.

                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   

                                     
برچسب ها: نفت ، نیویورک ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار