یک تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: آمریکا به رژیم اسرائیل برای اشغال اراضی مردم فلسطین چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ این شبکه به نقل از این فعال سیاسی نوشت: واشنگتن ، ابرقدرت تجاوز کاری است که از جنایت رژیم اسرائیل علیه بشریت و اشغال و بمباران سرزمین مردم فلسطین حمایت می‌کند، بنابر این در اشغال سرزمین مردم فلسطین مسئول است .این اظهارات پس از آن بیان شد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اشغال کرانه باختری به دست رژیم اسرائیل باید پایان یابد و فلسطینیان استحقاق داشتن دولتی مستقل و تمامیت ارضی را دارا هستند.

اوباما گفت: با جدیت درگیر این مسئله است تا کشور فلسطین ایجاد شود و این موضوع از اولویت‌های دولت او خواهد بود. رییس جمهور آمریکا در دومین روز از سفر خود به خاورمیانه و پس از دیدار با مسئولان رژیم اسرائیل، و ملاقات محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، در نشست خبری در رام‌الله گفت : فلسطینیان استحقاق کشوری متعلق به خود را دارند. آمریکا با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند تا کشور مستقل فلسطین تشکیل شود. پرس تی وی در گفتگویی با «ادی مورمچ» از فعالان حقوق بشر در غزه از وی پرسید: اوباما می‌گوید اولین توقف وی در سرزمین‌های اشغالی است. این درحالی است که گزارش‌ها از خشم مردم فلسطین از سفر وی به اراضی اشغالی حکایت دارد. آیا شما هم از سفر اوباما به اراضی اشغالی خشمگین هستید؟ 

مورمچ پاسخ داد: من احساس مردم فلسطین را درک می کنم چون اوباما، رئیس جمهور یک کشور ابرقدرت، خشن و مسلح‌ترین کشور در دنیاست. کشوری که به رژیم اسرائیل اجازه می‌دهد به اشغال اراضی مردم فلسطین ادامه دهد، به بمباران غزه ادامه دهند، جمعیتی که رژیم اسرائیل آن‌ها را آواره و به ترک خانه و کاشانه شان واداشته است ، ارتش اسرائیل به تجاوزها ادامه می دهد و آمریکا تا کنون به جز حمایت از جنایت‌هایی که این رژیم علیه بشریت مرتکب می شود،هیچ کاری انجام نداده است.

اسرائیل در نقض قطعنامه‌های سازمان ملل در دنیا رکورددار است و آمریکا در تمام مدت از این رژیم حمایت کرده است. اوباما، رئیس جمهور آمریکاست و به همین دلیل مردم فلسطین از سفر وی به عنوان شخصی که از ویرانی و کشتار مردم فلسطین حمایت می‌کند، خشمگین هستند. شماری زیادی ازمردم فلسطین، سرزمینی را که درآن زندگی می‌کردند، به یاد می‌آورند، مکانی را که خانه‌هایشان را ویران کردند و اوباما شخصی بود که این روند را شتاب بخشید. دولت آمریکا این روند را تسهیل کرد.

این تحلیلگر سیاسی هم چنین افزود: روی دیگر سکه این که رژیم فعلی در اسرائیل آن قدر در این مسیر پیش رفته است که اکنون حتی برخی محافل در داخل آمریکا، حمایت دائمی واشگتن از تل آویل را مورد سوال قرار داده‌اند و البته می‌دانیم که اوباما از برخی اقدامات نتانیاهو از جمله حمایت از رامنی در مقابل اوباما در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا راضی نیست اما تا زمانی که لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا و اعضای آن در کنگره فعال باشند، خرسندی و یا ناخرسندی اوباما چندان مهم نیست، چون این لابی همچنان به حمایت ابدی خود از منافع اسرائیل ادامه خواهد داد. مردم با آمدن به خیابان‌ها در اراضی اشغالی مراتب خشم خود را از سفر اوباما به نمایش گذاشته اند. تظاهراتی نیز در غزه برگزار شد. تظاهراتی نیز در رام الله که قرار است اوباما به آن جا سفر کند، برگزار شد اما اوباما هیچ کاری انجام نداده و همچنان خواهان حفظ وضع موجود است. اوباما در ابتدا گفت که باید شهرک سازی متوقف شود و سپس حرف خود را نقض کرد و شهرک سازی ادامه یافت، نتانیاهو به کار خود ادامه داد و از بابت گفته‌های اوباما نگرانی نداشت و از این که این اقدام وی با کوچکترین مقاومتی در دولت آمریکا روبرو شود، نگران نبود ، بنابر این به فعالیت‌های خود ادامه داد .

مورمچ افزود: اما دنیا در حال تغییر است. مردم در حال تغییرند. جامعه مدنی، اکنون در سراسر دنیا دست به کار شده است. تحریم اسرائیل روز افزون است و بالاخره به زودی دولت‌ها در سراسر دنیا علیه این جنایات وارد عمل خواهند شد. و دکتر «مصطفی برغوثی» فعال و نماینده فلسطیین زمانی که امروز با رسانه‌ها سخن می‌گفت، موضوع را به روشنی عنوان کرد. برغوثی در این مصاحبه خبری یادآور شد، مردم فلسطین براین باورند که راه حل دو کشور رو به افول است.

هر کسی که به کرانه باختری رفته و حجم فعالیت‌های شهرک سازی اسرائیل را شاهد بوده به خوبی از این مساله آگاه است. این که وضع موجود با اراده و قدرت مردمی که حقایق دراین زمینه را شاهد هستند، تغییر می کند و آن‌ها می‌دانند که تشکیل کشوری دموکراتیک تنها راه حل و تنها راه حل احیای حقوق تمامی مردم فلسطین است .ادی مورمچ در پایان این گفتگو تاکید کرد: دیر یا زود، دولت‌هایی که در آمریکا بر سر کار می‌آیند به بی ارزش بودن ماهیت رژیم اسرائیل و جنایاتی که این رژیم مرتکب می شود، پی می برند و در نهایت این جنایات پایان خواهند یافت.

برچسب ها: آمریکا ، اسرائیل ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار