انفجار بمب دستي در برابر ساختمان يکي از بانک هاي قبرس خساراتي به ساختمان آن وارد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، افراد معترض روز يکشنبه در شهر ساحلي ليماسول در برابر ساختمان يکي از شعبات بانک قبرس بمبي دستي منفجر کردند که در اثر اين انفجار ساختمان بانک و بويژه بخش ورودي آن آسيب ديد.

رسانه هاي محلي در قبرس اعلام کردند چند مرد که صورت هاي خود را پوشانده بودند ابتدا در شيشه اي اين بانک را در هم شکستند بعد بمبي دستي را داخل آن پرتاب کردند.

اين اقدام اعتراض آميز در حالي به وقوع پيوست که رئيس جمهور قبرس بعد از چندين ساعت بحث و گفتگو با نمايندگان اتحاديه اروپا، صندوق بين المللي پول و بانک مرکزي اروپا درباره دريافت کمک ده ميليارد يورويي به توافق رسيد. دولت قبرس  در مقابل دريافت اين وام متعهد شده است که دو بانک بزرگ اين کشور را بازسازي کند.

براساس توافق دولت قبرس با اتحاديه اروپا سپرده گذاراني که بالاي 100 هزار يورو در بانک هاي قبرس سپرده گذاري کرده باشند 30 درصد از کل سپرده آنها بعنوان ماليات به دولت واگذار خواهد شد. ميزان ماليات سپرده هاي بانکي در بانک پاپيولار قبرس ديگر بانک بزرگ اين کشور هنوز اعلام نشده است. اما انتظار مي رود که ميزان ماليات سپرده هاي بانکي در اين بانک بيشتر باشد.

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: بانک ، قبرس ، حمله ، معترضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار