"جان کري" وزير امور خارجه آمريکا روز دوشنبه در سفري غيرمنتظره وارد کابل شد و با حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان ديدار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، يک مقام آمريکايي اعلام کرد جان کري وزير امور خارجه اين کشور روز دوشنبه براي گفتگو با حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان، در سفري غيرمنتظره وارد کابل شد.

اين مقام آمريکايي در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد کري و کرزاي در خصوص يک رشته از مسائل از جمله آشتي ملي افغان ها، انتقال مسئوليت امنيتي به نيروهاي افغان در بحبوحه آماده شدن بيشتر نظاميان خارجي براي خروج از افغانستان و انتخابات اين کشور، گفتگو خواهند کرد.

آمريکا و افغانستان اميدوارند پيش از خروج بيشتر نيروهاي رزمي ناتو تحت رهبري آمريکا از افغانستان تا پايان سال دو هزار و چهارده، ثبات را در اين کشور برقرار کنند.

دولت کرزاي تلاش مي کند مذاکرات رسمي را با طالبان آغاز کند که به رغم توان نظامي برتر ناتو در حاليکه دوازده سال از جنگ در افغانستان مي گذرد، قدرت خود را حفظ کرده است.

قرار است کرزاي ظرف چند روز آينده به قطر سفر و درباره فرايند صلح و گشايش دفتر طالبان در اين کشور به منظور انجام مذاکرات، بحث کند.

اين در حالي است که وي پيشتر در سفري غيرمنتظره وارد عراق شده بود.

جان کري در عراق تلاش کرد تا نوري مالکي را عليه ايران تحريک کند، اما در اين مسير شکست خورد.


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: کری ، سفر ، عراق ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار