مطالعات اخير در كشورمان نشان مي دهند كه حدود 30 درصد موارد عفونت ژيارديالامبليا مربوط به گروه سني 10 تا 20 سال و حدود 16 درصد مربوط به گروه سني كمتر از 10 سال است.

محمد خواجوي، متخصص انگل شناسي و مبارزه با ناقلين در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ژيارديالامبليا از جمله عفونت هاي مهم انگلي است كه در برخي از مناطق ايران به عنوان يكي از معضلات و مشكلات اصلي بهداشتي و درماني مطرح است.
 
وي با بيان اينكه با وجود اقدامات پيشگيري كننده هنوز ميزان شيوع ژيارديالامبليا در كشور بالا است، اظهار داشت: اين بيماري در تمام گروه هاي سني به ويژه در بين كودكان، نوجوانان و سنين ابتدايي جواني شايع است و عوارض مختلفي را به همراه دارد.
 
خواجوي تأكيد كرد: مطالعات اخير در كشورمان نشان مي دهند كه حدود 30 درصد موارد عفونت ژيارديالامبليا مربوط به گروه سني 10 تا 20 سال و حدود 16 درصد مربوط به گروه سني كمتر از 10 سال است.
 
وي يادآور شد: بر طبق نتايج مطالعات اخير، مصرف غذاهاي آلوده، پايين بودن سطح آگاهي افراد در برخي از مناطق و ناكافي بودن اقدامات و آموزش هاي بهداشتي، از جمله مهمترين دلايل بروز شيوع عفونت ژيارديالامبليا، به ويژه در سنين پايين در برخي از مناطق كشور است./ز2
برچسب ها: ژیاردیا ، انگل ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار