يك فوق تخصص غدد و متابوليسم گفت: كودكاني كه در خانواده خود كمتر مورد محبت و توجه اطرافيان به ويژه والدين قرار مي گيرند، بيش از افراد هم سن و سال خود دچار كوتاهي قد مي شوند.

پيمان عزيزمحمدي، فوق تخصص غدد و متابوليسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: كوتاهي قد مشكلي مهم و شايع در بين افراد جامعه است كه به دلايل مختلف ايجاد مي شود.
 
وي با اشاره به اينكه عوامل ژنتيكي و خانوادگي مهمترين دليل بروز كوتاهي قد است، تصريح كرد: در صورتي كه والدين قد كوتاهي داشته باشند، احتمال كوتاه شدن قد كودكان نيز زياد است و البته اين مشكل با مصرف دارو و آمپول خاصي برطرف نمي شود.
 
عزيزمحمدي، با اشاره به ساير عوامل مرتبط با كوتاهي قد، تأكيد كرد: كم كاري تيروئيد، پركاري غده فوق كليوي، كمبود هورمون رشد و برخي از بيماري هاي مزمن و زمينه اي از ديگر عوامل مهم مرتبط با كوتاهي قد است.
 
وي گفت: كودكاني كه در خانواده خود كمتر مورد محبت و توجه اطرافيان به ويژه والدين قرار مي گيرند، بيش از افراد هم سن و سال خود دچار كوتاهي قد مي شوند.
 
عزيزمحمدي، با بيان اينكه با تشخيص علت دقيق كوتاهي قد بايد درمان متناسب با آن علت صورت گيرد، يادآور شد: به غير عوامل ژنتيكي و ارثي مرتبط با كوتاهي قد كه كنترل آن بسيار دشوار و حتي غيرممكن است، ساير عوامل مرتبط با كوتاهي قد را مي توان با تشخيص و درمان مناسب و به موقع تا حدودي برطرف كرد.
 
وي خاطرنشان كرد: براي برطرف كردن كوتاهي قد، بايد از روش ها و اقدامات درماني مناسب و علمي و مشورت با پزشك و متخصص مربوطه بهره جست و در اين خصوص نبايد فريب تبليغات فزاينده در زمينه افزايش قد را كه توسط برخي از شركت ها و افراد انجام مي شود را خورد./ز2
برچسب ها: کودک ، قد ، محبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار