ماندگاری مسافران در مركز استان چهارمحال و بختیاری، باعث درآمد زایی بخش توریسم و صنعت گردشگری در این استان می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

در سالهای گذشته، شهركرد به عنوان مركز استان چهارمحال و بختیاری، برای برخی از مسافران نوروزی مقصد اصلی بوده اما برای برخی از مسافران شهری گذری برای رفتن به سمت مراكز استان های دیگر بوده است.

مسافرانی كه به استان چهارمحال و بختیاری در نوروز 91 وارد می شدند دو دسته بودند، آنهایی كه استان چهارمحال و بختیاری مقصد نهایی سفرشان است و آنهایی كه این استان میان گذری برای رسیدن به مقصد دیگری برای شان می باشد.

آنها كه استان چهارمحال و بختیاری مقصد نهایی گردشگری نوروزی شان بوده است، بی شك از این استان چیزهایی شنیده اند كه با دیدن طبیعت ناب استان چهارمحال و بختیاری، به خواسته های یك گردشگری سالم و طبیعت گردی می رسند.

آنهایی نیز كه استان چهارمحال و بختیاری در مسیر گردشگری آنها قرار دارد با دیدن طبیعت بكر این استان، متوجه ویژگی ها منحصر به فرد گردشگری آن می شوند.

اما در این بین، برخی از مسافران نوروزی در سال 91، نسبت به تعطیلی بازار شهركرد در روزهای نخستین بهار گلایه مند بودند و از آن تعجب می كردند.

مسافران نوروزی بر این عقیده بودند كه باز بودن بازار در ایام نوروز باعث خریدهای گردشگران می شود و به توسعه اقتصادی بازار كمك می كند.

همچنین نبود برخی از تابلوهای راهنمایی ویژه نوروزی نیز باعث شده بود تا برخی از مسافران مجبور بودن آدرس های مورد نظر را از خودروهای عبوری یا رهگذران بپرسند.

اما در نوروز امسال، كشیك های نوروز در بازار شهركرد، نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و خدمت رسانی به مسافران گسترش داده شده است.

شهردار شهركرد گفت: تمامی امكانات لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی در این شهر فراهم شده است.

نور اله غلامیان دهكردی افزود: ستاد تسهیلات نوروزی شهركرد فعال است و بخش های مختلف خدماتی در مركز این استان، آماده خدمت رسانی به همه گردشگران است و ماندگاری مسافران نوروزی برای این شهر، در اولویت می باشد.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری درباره ماندگاری مسافران نوروزی در این استان گفت: گزارش های رسیده به ستاد تسهیلات نوروزی نشان از رضایت مندی مسافران نوروزی می باشد.

مژگان ریاحی گفت: كمیته پشتیبانی و خدمات شهری در راستای خدمت رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی این استان، فعالیت گسترده ای دارد.

به گفته وی، برخی از مسافران پس از دیدن طبیعت زیبای این استان و دریافت خدمات لازم، اگر چه چهارمحال و بختیاری مقصد اصلی ماندگاری آنها نبوده، اما ترجیح دادند چند روزی را در این استان بمانند.

ریاحی تصریح کرد: ماندگاری مسافران نوروزی در این استان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است و در چند سال اخیر، جذب گردشگر و مسافران نوروزی در این استان افزایش چشمگیری داشته است.

وی، ورود گردشگر در نوروز سال گذشته به این استان را بیش از چهار میلیون و 900 هزار نفر عنوان كرد و تاكید كرد: تمام توان استان چهارمحال و بختیاری بر آن است كه این استان، یكی از بهترین میزبانان گردشگران نوروزی باشد.

به گفته وی، ستاد تسهیلات نوروزی استان چهارمحال و بختیاری، خیلی به دنبال افزایش آمارهای گردشگران نیست بلكه انچه مهم است افزایش ارتقا سطح كیفی خدمات رسانی به مسافران است.

شهركرد مركز استان چهارمحال و بختیاری، در محور ارتباطی جنوب به شمال ایران قرار دارد و با مركز استان اصفهان یك ساعت فاصله زمانی دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.