450 بیمارستان در سراسر کشور و حدود 370 مرکز بهداشتی و درمانی اطلاعات سلامت شهروندان را به طور الکترونیکی تولید و به سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ارسال می‌کنند.

دکتر حسین ریاضی مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از مباحث مطرح در توسعه سامانه ها و زیرساختهای الکترونیکی بحث mobile health است به خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران گفت: موبایل در اختیار عامه مردم است و از آن می‌توان به  عنوان یک زیرساخت برای اطلاع رسانی در حوزه بهداشت ، ارائه آموزش ها و سرویس های تعاملی استفاده کرد.
 
وی افزود: طبق ماده 46 برنامه پنجم توسعه موظف به تعریف و عملیاتی کردن خدمات الکترونیکی در کشور هستیم که در پروژه تدوین نظام جامع سلامت الکترونیک و بیمه الکترونیکی سلامت تعریف و توسعه خدمات الکترونیکی را در سطح کشور مدنظر داریم.
 
دکتر ریاضی با تاکید بر اینکه تمرکز روی خدماتی است که مستقیم به خود شهروندان ارائه می
شود اذعان داشت: ذی نفعان به طور عمده در این پروژه شامل سه حوزه پزشکان، پرستاران و کار درمانی، مدیران نظام سلامت و شهروندان هستند.
 
وی اضافه کرد: اعضای تیم سلامت نیازمند دسترسی به منابع پزشکی و سرویس های به روز راه
دور هستند و مدیران سلامت نیز برای مباحث مدیریتی به اطلاعات خدمات نیاز دارند اما شهروندان علاوه بر خدمات سلامت باید خدمات الکترونیکی نیز داشته باشند.
 
وی خاطرنشان ساخت: اميدوارم سال جدید شاهد توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه بهداشت و درمان باشیم./ز2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار