"جان کري" وزير امور خارجه آمريکا در سفر غيرمنتظره اش به بغداد به فرافکني عليه ايران پرداخت و البته با پاسخ رد نوري مالکي مواجه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، يورونيوز در اين خبر آورده است: جان کري در ديدار با  نوري مالکي نخست وزير عراق درخواستي را در خصوص بازرسي هواپيماهاي ايراني مطرح کرده است.

کري مدعي شده اين هواپيماها مي تواند حامل  سلاح براي سوريه باشد. وي حتي بغداد را تهديد به قطع کمک هاي آمريکا به اين کشور کرده است.


حال آنکه بغداد اين درخواست را نپذيرفته و از آمريکا خواسته تا اطلاعات بيشتري در اين زمينه در اختيارش بگذارد و نوري المالکي نخست وزير عراق درخواست آمريکا را در خصوص جلوگيري از استفاده ايران از حريم هوايي عراق براي ارسال تسليحات به سوريه، رد کرد.

اين ادعا در حالي مطرح مي شود که نيويورک تايمز امروز در گزارشي از ارسال سلاح توسط سازمان جاسوسي آمريکا براي شورشيان سوري پرده برداشته است.

اين روزنامه به استناد اطلاعات مربوط به ترافيک هوايي و مصاحبه با مقامات ناشناس و فرماندهان شورشيان گزارش داد سازمان جاسوسي آمريکا با پشتيباني از بيش از صد و شصت پرواز باري نظامي توسط شرکت هاي باري به سبک نظامي اردني، سعودي و قطري که در فرودگاه اسن بوغا نزديک آنکارا و ديگر فرودگاه ها در ترکيه و اردن فرود آمده اند، به شورشيان سلاح رسانده است.

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار