عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: بخشي از مخالفين بشار اسد با بسياري از اقدامات تروريستي در كشورشان موافق نيستند و استفاده از سلاح‌هاي شيميايي بر عليه مردم سوريه باعث بيشتر شدن شكاف دروني معارضين شده است.

محمد اسماعيلي نماينده مردم زنجان و طارم در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به استعفاي احمد معاذالخطيب از رياست ائتلاف مخالفان سوريه گفت: معارضين سوري با اختلاف نظر شديدي روبه‌رو هستند و به‌دليل عدم وحدت رويه نتوانسته‌اند به اهداف مورد نظر خود دست يابند.

وي تصريح كرد: بخشي از مخالفين بشار اسد با بسياري از اقدامات تروريستي در كشورشان موافق نيستند و استفاده از سلاح‌هاي شيميايي بر عليه مردم سوريه باعث بيشتر شدن شكاف دروني معارضين شده است.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس با بيان اينكه معاذالخطيب با اين اختلافات احساس كرد كه نمي‌تواند خواسته‌هاي غرب را برآورده كند، افزود: انتخاب نخست‌وزير دولت انتقالي باعث زير سوال رفتن عملكرد رئيس ائتلاف مخالفان سوريه شده به همين خاطر معاذالخطيب ديگر نمي‌توانست براي غربيان مهره كارآمدي باشد.

اسماعيلي درباره اقدام اتحاديه عرب در واگذاري كرسي كشور سوريه در اين اتحاديه به معارضين سوري بيان داشت: اتحاديه عرب به‌دنبال تامين كردن منافع آمريكا و رژيم صهيونيستي است و اكثر تصميمات اين اتحاديه به ضرر مردم مسلمان كشورهاي عربي است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان خاطرنشان كرد: بخشي از بدنه اتحاديه عرب وابستگي شديدي به بيگانگان و دشمنان اسلام دارد و اقداماتي از قبيل ضربه زدن به وحدت كشورهاي اسلامي مسئله دور از ذهني از اين اتحاديه نيست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سوریه ، معارضین ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار