نيويورک تايمز در گزارشي فاش کرد کشورهاي عربي و ترکيه با کمک سيا، در ماه هاي اخير کمک نظامي مخفيانه به شورشيان سوري را به طور چشمگيري افزايش داده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه به استناد اطلاعات مربوط به ترافيک هوايي و مصاحبه با مقامات ناشناس و فرماندهان شورشيان گزارش داد سازمان جاسوسي آمريکا به اين تلاش ها کمک مي کند.

نيويورک تايمز نوشته است اين ترابري هوايي افزايش يافته و بيش از صد و شصت پرواز باري نظامي توسط شرکت هاي باري به سبک نظامي اردني، سعودي و قطري را شامل شده است که در فرودگاه اسن بوغا نزديک آنکارا و ديگر فرودگاه ها در ترکيه و اردن فرود آمده اند.

براساس اين گزارش، افسران سيا به دولت هاي عربي براي خريد سلاح از جمله محموله اي بزرگ از کرواسي کمک کرده اند.

در ادامه اين گزارش آمده است که آنها همچنين درباره فرماندهان و گروه هاي شورشي تحقيق کرده اند تا مشخص کنند چه کسي بايد اين سلاح ها را دريافت کند.

اين روزنامه مي افزايد ترکيه بر بيشتر اين برنامه نظارت داشته و تجهيزات گيرنده و فرستنده بر روي کاميون ها حامل کالاهاي نظامي که از خاک اين کشور عبور مي کردند، نصب کرده است تا بتواند اين محموله ها را رصد کند.

هيو گريفيث از موسسه بين المللي تحقيقات صلح استکهلم در گفتگو با نيويورک تايمز اعلام کرد: براوردي محتاطانه در خصوص ميزان بار اين پروازها حاکي از حمل سه هزار و پانصد تن تجهيزات نظامي است.

وي افزود: شدت و تعداد اين پروازها نشان دهنده يک عمليات پشتيباني نظامي مخفيانه به خوبي برنامه ريزي و هماهنگ شده است.

شورش مسلحانه بر ضد دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه در واکنش به سرکوب اعتراضات مخالفان دو سال پيش آغاز شد.

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: سیا ، شورشی ، سوریه ، جاسوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار