"گرنت گراس" كارشناس مسائل سايبري در مقاله اي كه در پايگاه تحليلي "پي سي ورلد" منتشر كرده با اذعان به توان سايبري كشورمان معترف است كه كارشناسان غربي از افزايش قدرت سايبري ايرانيان در هراس اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پي سي ورلد، وي در ابتداي گزارش خود با هشدار به دولت آمريكا مي نويسد "آمريكايي ها و كشورهاي غربي مي بايستي نسبت به حملات هكرهاي ايراني هشيار باشند آنان از لحاظ توان حمله بسيار قدرتمند هستند."

وي در اين باره مي افزايد "ايران در كنار چين و روسيه از قدرت هاي سايبري مهم جهان بشمار مي آيد. "فرانك كليفو" مدير مركز سياستگذاري امنيتي و مركز امنيت ملي و اقتصادي فضاي مجازي در دانشگاه جورج تاون معتقد است كه ايران بخوبي موفق شده تا در عرصه مجازي در مقابل آمريكا بايستد."

وي در اين باره مي افزايد "در ماههاي اخير اخباري مرتبط با افزايش فعاليت هكرهاي ايراني منتشر شده است. اين خبري بد براي آمريكاست، كشوري كه مدعي دارا بودن قدرت سايبري است اما در مقابل از ايران كه در آن سطح توانايي سايبري در اختيار ندارد شكست خورده است."

"گراس" در ادامه به گزارش اخير كميته فرعي امنيت داخلي مجلس آمريكا اشاره مي كند و مي افزايد "در اين گزارش نيز مقامات امريكايي اذعان كرده اند كه هكرهاي ايراني اين قابليت را دارند كه فعاليت هاي تجاري و بازرگاني آمريكا را از طريق حملات خود مختل نمايند. پيش تر نيز ادعاهايي از سوي رسانه هاي غربي منتشر شده بود كه حمله سايبري سال 2012 به شركت نفتي عربستان سعودي (آرامكو) نيز از سوي هكرهاي ايراني انجام شده بود."

نويسنده با اذعان به "پيش بيني" ناپذير بودن توانايي كشورمان در حوزه سايبري مي افزايد "چين و روسيه دو كشور قدرتمند در عرصه سايبري هستند با اين حال مي توان حملات سايبري احتمالي انجام شده از سوي آنان و اهداف شان را پيش بيني نمود. روسيه و چين نيز خود از ميزان توانايي كشورهاي غربي در اقدامي تلافي جويانه مطلع هستند. با اين وجود در اين ميان "ايلان برمان" معاون رييس شوراي سياستگذاري خارجي آمريكا كه از انديشكده هاي مهم آمريكايي محسوب مي شود بر اين باور است كه ايران در حوزه سايبري كشوري "غير قابل پيش بيني" است. وي در اين باره اظهار داشته كه ايرانيان در اين حوزه از قدرت تحرك و جابجايي بالايي برخوردارند."

نويسنده با طرح ادعاي حمله سايبري عليه شركت نفتي عربستان سعودي و ارتباط دادن آن به هكرهاي ايراني مي افزايد "در حمله اي كه در اواسط سال 2012 عليه سيستم رايانه اي شركت نفتي عربستان سعودي (آرامكو) انجام شد بيش از 30 هزار رايانه آن شركت آسيب ديدند. اين حمله هشداري به آمريكا و ساير كشورهاي غربي بود و اين پيام را مي رساند كه آنها مي بايستي در اين زمينه هشيارتر باشند. برمان در اين باره معتقد است كه توانايي هاي سايبري ايران در حال رشد است و در اين باره مي افزايد كه ايران قابليت حمله الكترونيكي عليه زيرساخت هاي حساس كشورهاي غربي را دارد."

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  

برچسب ها: ایران ، سایبری ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار