مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات به زائران و گردشگران ورودي به استان در نوروز و همزمان با ایام شهادت بانوی عصمت و طهارت، تورهای ویژه بازدید از اماکن تاریخی مذهبی آذربایجان شرقی برپا می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي افزود: برنامه های فرهنگی متنوعی هم راستا با ایام فاطمیه در آذربایجان شرقی پیش بینی شده که طی این ایام اجرا می شود.

محمدی تشریح کرد: برگزاری تورهای ویژه بازدید از آثار تاریخی مذهبی استان همچون مساجد، بقاع متبرکه و امامزاده ها، برپایی نشست های تخصصی، محافل انس با قرآن کریم و ایستگاه های صلواتی از جمله برنامه های فرهنگی پیش بینی شده برای این ایام به شمار می روند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پيش بيني حضور عده كثيري از هموطنان در ايام تعطيلات نوروز در استان و سياحت از جاذبه هاي گردشگري و زيارت اماكن متبركه، امكانات رفاهي در مساجد تاریخی آذربايجان شرقي فراهم آورده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین گشوده بودن شبانه روزی تعدادی از مساجد استان، اهداي بسته هاي فرهنگي به گردشگران، برگزاری نمايشگاه هاي كتاب، صنايع دستي و سوغات استان در تعدادي از امامزادگان زائرپذير استان را از دیگر برنامه هایی خواند که در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی در نوروز اجرا می شود.

محمدي ارائه خدمات بهداشتي و درماني مورد نياز گردشگران در زائرسراهاي امامزادگان استان كه برخي از آنها در نقاط دور دست واقع شده اند را از ديگر اقدامات پيش بيني شده در تعطيلات نوروزی عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد: تهيه نقشه راهنماي اماكن زيارتي و گردشگري و ارائه آنها در ورودي شهرستان هاي استان، تجهيز چندين باب مسجد تاریخی در استان براي ارائه خدمات ويژه به گردشگران و اجراي برنامه هاي آرامش بهاري از ديگر خدمات نوروزي براي گردشگران به شمار مي رود.

محمدي تصريح كرد: بيش از 150 مسجد تاريخي متعلق به دوره هاي مختلف در آذربايجان شرقي شناسايي شده كه با ثبت ملي اين مساجد مرمت و بازسازي بخش عمده اي از آنها به پايان رسيده و آماده بازديد گردشگران در ايام تعطيلات نوروز است/س

 

برچسب ها: برگزاری ، تور ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.