تحقیقات پزشکان و محققان برای چرایی این مسئله در حال انجام است و زمینه های ژنتیکی،مصرف سیگار بالا و مصرف چای داغ می تواند عامل اصلی افز ایش این نوع سرطان در میان مردم کردستان باشد.

دکتر عزت الله رحیمی رییس بیمارستان توحید سنندج و متخصص بیماری های داخلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج گفت:اکثر بیمارانی که در بیمارستان توحید سنندج بستری و تحت درمان قرار گرفته اند از بیماری داخلی و بیماری های مزمن غیر واگیر مانند دیابت و فشارخون رنج می برند.

وی افزود:بخش های تخصصی و فوق تخصصی ریه و گوارش،قلب و انژوگرافی،دیالیز،گوش،حلق و بینی،چشم پزشکی،رادیولوژی و بخش سوختگی استان در این بیمارستان مستقر هستند.

رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر شایعه افزایش تعرفه های بیمارستانی گفت:در سال جاری هیچ گونه افزایش تعرفه بیمارستانی نداشته ایم و برای سال آتی نیز فعلا به ما چیزی ابلاغ و اعلام نشده است.

رییس بیمارستان توحید سنندج ضمن اشاره به بافت قدیمی ساختمان این بیمارستان عنوان کرد:این بیمارستان در سال 1342 کلنگ زنی و در سال 1356 به بهره برداری رسیده است که با توجه به قرار گرفتن در فاصله 5 کیلومتری شهر سنندج و منطقه خوش آب و هوای گریاشان صرفا برای مداوای بیماران مبتلا به بیماری سل احداث شده بود که امروزه مشکل تاسیسات و نگهداری و تعمیرات این بیمارستان هرساله هزینه بالای را به خود اختصاص می دهد و قرار است با بهره برداری از بیمارستان 500 تختخوابی کوثرسنندج حجم بیماردهی بیمارستان توحید کاهش یابد.

دکتر عزت الله رحیمی در پایان با اشاره به این که شایع ترین سرطان در استان کردستان سرطان مری و معده است گفت:تحقیقات پزشکان و محققان برای چرایی این مسئله در حال انجام است و زمینه های ژنتیکی،مصرف سیگار بالا و مصرف چای داغ می تواند عامل آن باشد./س
برچسب ها: سرطان ، کردستان ، معده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.