فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات کالا به عراق و شهرهای اقلیم کردستان از مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان که بخاطر تعطیلات نوروزی متوقف شده بود، از روز گذشته دوباره آغاز شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین پروین  گفت: عملیات صادرات کالاهای ایرانی غیر نفتی به کشور عراق از روز 30 اسفند بمدت سه روز به مناسبت نوروز تعطیل شده بود.

وی تاکید کرد: روز گذشته 70 کامیون حامل کالاهای ایرانی از طریق مرز پرویزخان این شهرستان به شهرهای اقلیم کردستان عراق صادر شد و این روند همچنان در روزهای آینده ادامه دارد.

پروین اظهار کرد: تجار و پیله وران فعال در مرزهای این شهرستان از روز گذشته با حضور در پرویزخان و خسروی نسبت به صدور و تحویل کالاهای خود به تجار عراقی اقدام کرده اند.

وی گفت: طرف عراقی نیز بمنظور تامین مایحتاج و کالاهای مورد نیاز خود از روز گذشته پای کار آمده تا نسبت به انجام معاملات تجاری با طرف ایرانی و خرید کالا اقدام کند.

فرماندار قصرشیرین همچنین از حضور نیروهای گمرک، پایانه مرزی و بخش کارگری تخلیه و بارگیری در مرزهای این شهرستان بمنظور تسریع در عملیات صادرات کالا به کشور عراق خبر داد.

وی یادآور شد: تردد تانکرهای سوخت رسان عراقی به داخل کشورمان که از آغاز تعطیلات نوروزی متوقف شده است، همچنان ممنوع بوده ولی آن دسته از این وسایل که پس از تخلیه بار در بنادر جنوبی کشورمان بتدریج وارد قصرشیرین می شوند، با هماهنگی گمرک پرویزخان شب ها به سمت عراق از مرز خروج پیدا می کنند.

پروین همچنین از آمادگی نیروهای گمرک مستقر در مرزهای خسروی و پرویزخان برای انجام امور کاپیتاژ (عبور بین المللی) خودروهای شخصی اتباع ایرانی که قصد ورود به خاک عراق (اقلیم کردستان) را دارند، خبر داد و افزود: از روز گذشته انجام فرآیند کاپیتاژ خودروها در این دو مرز در حال انجام است.

شهرستان قصرشیرین دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی با کشور عراق است که اولی بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیر نفتی کشورمان به عراق و دومی دارای بزرگترین پایانه مرزی زمینی بین المللی برای تردد زوار عتبات عالیات است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
-
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
عراقي ها بخوريد نوش جانتان