پژوهشگران پارك علم و فناوري پرديس موفق به ساخت ميكروسكوپ نيروي اتمي كه اصلي ترين ابزار در اجراي پروژه هاي نانو فناوري است، شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران پارك علم و فناوري پرديس براي نخستين بار موفق به ساخت ميكروسكوپ نيروي اتمي كه يكي از اصلي ترين ابزار در اجراي پروژه هاي نانو فناوري بود  شدند و در موارد مختلف و علوم متنوعي چون محيط زيست و علوم غذايي، مهندسي پليمر و پوشش ها، صنعت، فيزيك، مواد و متالوژي و علوم پزشكي و زيستي مورد استفاده قرار مي گيرد.


بنا بر اين گزارش، كاركرد در شرايط غيرخلاء، عدم نياز به آماده سازي نمونه، قيمت مناسب و مصرف انرژي ناچيز، عدم محدوديت نوع نمونه بر خلاف STM، TEM و SEM و اندازه آزمايشگاهي مناسب و البته مناسب براي تصويرگيري از نمونه هاي زنده هوازي از جمله مزاياي اين دستگاه است.

همچنین، از جمله قابليت هاي ويژه اين دستگاه عبارتند از پردازش و نمايش دقيق سيگنال هاي استخراج شده از كانال هاي دستگاه، سيستم غلبه بر خطا و عدم قطعيت. علاوه بر این مزایا
نمونه برداري با فركانس بالا و استفاده از عملكردهايي با پهناي باند زياد، جابجايي نمونه در دو جهت عرض و طول با استفاده از نرم افزار، سيستم پردازش تصاوير و حذف ارتعاشات Passive از جمله قابليت هاي ويژه اين دستگاه به شمار مي آيد./ز2
برچسب ها: میکروسکوپ ، نانو ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار