مقامات رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کردند این رژیم در قالب توافق آشتی با ترکیه درباره پایان دادن به محاصره غزه هیچ تعهدی نداده است و در صورتی که امنیت این رژیم تهدید شود سختگیری ها علیه این منطقه تشدید می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ در پی انتشار اطلاعیه توافقنامه آشتی بین ترکیه و اسرائیل، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اعلام کرد اسرائیل درخواست های ما را برای عذرخواهی بابت کشته شدن نه تبعه ترکیه در حادثه سال دو هزار و ده، پرداخت غرامت به بازماندگان یا آسیب دیدگان این حادثه و لغو محاصره غزه از طریق اجازه انتقال کالاهای مصرفی بیشتر به نوار غزه عملی کرد.

با اینکه اسرائیل با کاهش محدودیت های اعمال شده بر انتقال کالاهای غیرنظامی به نوار غزه موافقت کرده است اما همچنین تاکید کرد محاصره دریایی نوار غزه که از سال دو هزار و هشت - دو هزار و نه اعمال شده است همچنان باقی خواهد بود.

عاموس گلعاد یکی از مقامات دفاعی اسرائیل به رادیو ارتش گفت: ما هیچ به وجه با مردم فلسطین کار نداریم. این محاصره دریایی صرفا بنابر ملاحظات امنیتی اعمال شده است تا گروههای تروریستی نتوانند از طریق دریا مقادیر زیادی سلاح وارد کنند.

یکی دیگر از مقامات اسرائیل گفت حماس که کنترل نوار غزه را برعهده دارد هنوز در تلاش برای انتقال سلاح به این باریکه است از این رو محاصره نوار غزه همواره اقدامی ضروری است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار