طبق آمار سالانه حدود 15 هزار نفر در اثر سوختگي در بيمارستانها بستري مي شوند و سه هزار نفر در اثر اين عامل فوت مي‌كنند.

دكتر مبين جراح پلاستيك و سوختگي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در موضوع سوختگي يكي از مشكلات ما اطلاع‌رساني و آموزش همگاني است فقدان صدمات سوختگي در كشور ما هنوز بسيار بالاست به طوري كه طبق آمار حدود 200 هزار نفر سالانه به درمانگاه هاي سوختگي ، 15 هزار بستري و 3 هزار فوتي در اثر سوختگي گزارش مي‌شود.
 
وي با اشاره به اين كه بيشتر بيماران سوختگي كودكان و نوجوانان زير 15 سال هستند گفت: سوختگي دو علت دارد يكي بي احتياطي و ديگري استفاده از وسايلي كه استاندارد هاي لازم را ندارند.
 
مبين ادامه داد: بيشتر علت سوختگي در كودكان به خاطر بي احتياطي و عمدتا در آشپزخانه اتفاق مي‌افتد همچنين بيشترين آسيب سوختگي در زنان و كودكان در منازل و براي مردان در محيط كار ايجاد مي‌شود بايد توجه داشته كه دومين حادثه شغلي منجر به فوت مربوط به حوادث الكتريكي است كه به طور متوسط هر روز 2 نفر در اثر حوادث الكتريكي جان خود را از دست مي‌دهند.
 
وي خاطرنشان كرد: جامعه هدف ما كودكان و نوجوانان هستند و بيشترين تاثير بر روي آنها را توسط والدين مي‌تواند صورت گيرد بنابراين نقش والدين در كاهش آسيب و دور كردن وسايل آسيب زا بسيار مهم است و نبايد از آن غافل شد./ز2
برچسب ها: سوختگی ، بیمارستان ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار