عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اقتصاد مقاومتي، آمادگي ايران در برابر تحريم‌ها را به‌وجود آورده لذا تحريم ايران از يورو نشان‌دهنده هراس غرب از پيشرفت كشورمان در زمينه‌هاي مختلف است.

حجت‌الله خدايي‌سوري نماينده مردم سلسله و دلفان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره ارائه طرح سناي آمريكا به اتحاديه اروپا مبني بر تحريم ايران از مبادله با يورو گفت: دشمني ايالات متحده با ايران از ابتداي انقلاب تا به امروز بر كسي پوشيده نبوده و همواره شاهد افزايش فشارها بر كشورمان هستيم.

وي تصريح كرد: اقتصاد مقاومتي، آمادگي ايران در برابر تحريم‌ها را به‌وجود آورده لذا تحريم ايران از يورو نشان‌دهنده هراس غرب از پيشرفت كشورمان در زمينه‌هاي مختلف است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: ايالات متحده مدتي است حرف از مذاكره با ايران مي‌زند اما عملكرد دولت‌مردان آمريكا با مواضعشان كاملا متفاوت بوده لذا تناقض‌گويي‌هاي آمريكا باعث روشن‌تر شدن نيت سو آنها به كشورمان شده است.

خدايي‌سوري با بيان اينكه تحريم نتوانسته اهداف ضد ايراني دولت‌مردان ايالات متحده را تامين كند، افزود: اگر آمريكا از تحريم ايران به نتيجه رسيده بود ديگر كشورمان را تحريم نمي‌كرد لذا تحريم پروژه شكست خورده‌اي در برابر عزم و اراده ملت ايران بوده اما سياست‌مداران آمريكا نمي‌خواهند دست از اشتباهات پي‌در‌پي خود نسبت به كشورمان بردارند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان خاطرنشان كرد: ايالات متحده از ابتداي انقلاب تا به امروز اشكال متنوعي از تحريم عليه كشورمان را اجرا كرده اما هيچ‌گاه نتوانسته مسير پيشرفت ايران را ببندد به همين خاطر همواره در پي اقدامات جديدي براي به بن‌بست كشاندن مسير رشد و توسعه ايران است اما از آنجاييكه تحريم دلار نتوانسته آمريكا را به اهدافش برساند به سراغ تحريم ايران از يورو روي آورده كه قطع‌به‌يقين باز هم به نتيجه نمي‌رسد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، ایران ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار