مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 470 هزار گردشگر وارد استان اردبیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یحیی نقی‌زاده در جلسه ستاد تسهیلات سفر در اردبیل اظهار داشت: تعداد مسافران مقیم بیش از 105 هزار و 99 نفر بوده که بیشتر از شهرهای اردبیل، سرعین، نیر و مشگین‌شهر بازدید کرده‌اند.

وی به فعالیت‌های انجام شده در حوزه نظارت نیز اشاره کرد وافزود: در این مدت 969 فقره بازدید از فضاهای اقامتی و پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی در سطح استان اردبیل انجام شده است.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان با بیان اینکه در این نظارت‌ها سه مورد از هتل‌ها و اماکن پذیرایی تشویق شده و 130 مورد تذکر نیز برای اصلاح موارد نقص به صاحبان هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمان‌پذیرها و رستوران‌ها ارائه شده است اضافه کرد: همچنان این نظارت‌ها به صورت مشترک ادامه پیدا می‌کند.

نقی‌زاده با یادآوری اینکه از ابتدای سفرها تاکنون بیشترین بازدیدها از شورابیل انجام شده که تعداد آن 60 هزار و 400 نفر بوده است خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار و 4 نفر گردشگر و مسافر ورودی به استان از موزه‌ها بازدید کردند.

وی به بازدید شبانه از مراکز اقامتی، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و رستوران‌ها و کافی‌‌شاپ‌ها اشاره کرد و افزود: با حضور بازرسان صنعت و معدن و تجارت، اماکن، آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی این بازدیدهای شبانه انجام شده است./س  

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.