بدون فراهم كردن بستر لازم ظرفيت‌هاي آموزشي پذيرش پرستاران افزايش يافت

عباس حيدري دانشيار دانشكده پرستاري مامايي مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه سياست‌هاي وزارت بهداشت و نياز كشور ظرفيت پذيرش دانشجو در رشته هاي زيادي از جمله پرستاري افزايش يافته است اما اين افزايش تناسبي با ظرفيت و امكانات آموزشي ندارد و بدون فراهم شدن بسترهاي لازم آموزشي ظرفيت پذيرش افزايش يافته است .
 
وي گفت: هم اكنون برخي موسسات و دانشكده ها به تازگي راه اندازي شده اند. شماري از دانشكده‌هاي قديمي تير با افزايش ظرفيت دانشجو توسعه و گسترش نداشته اند و ظرفيت اين مراكز آموزشي متناسب با ظرفيت پذيرش پيشين بوده است.
 
وي اظهار داشت: ظرفيت پذيرش دانشجو در برخي دانشكده‌ها تا 5/1 برابر ظرفيت اوليه است حال آنكه به اين ميزان شمار اعضاي هيات علمي افزايش نيافته است.
 
وي يادآور شد: هم اكنون به موجب طرحي دانشجويان سال آخر پرستاري به همراه مربي وارد عرصه بالين مي‌شوند و مربي و دانشجو ارائه دهندگان مراقبتهاي پرستاري هستند و در مقابل پرستاران بخش نيز در آموزش دانشجويان پرستاري سهيم مي‌شوند.
 
حيدري خاطر نشان كرد: پيش از اين دانشجويان پرستاري به همراه مربي در بخش حضور داشتند اما پاسخگويي چنداني در قبال مراقبتهاي پرستاري بيماران و بخش نداشتند./ز2

 

برچسب ها: پرستار ، آموزشی ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار