امروز هوای اکثر مناطق کشور به ویژه تهران با توجه به ورود یک جبهه هوای بارانی از شمال غرب کشور شاهد ریزش رحمت الهی است.

محمد اصغری کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت در چهارمین روز از فروردین سال 92 هوای اکثر مناطق به ویژه کلان شهر تهران شاهد بارش باران است.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: به علت ورود سامانه بارشی طی روزهای گذشته از سمت شمال غرب کشور شاهد ریزش باران در استانهای آذربایجان های شرقی و غربی ، کردستان و نواحی جنوب غربی یعنی خوزستان و بوشهر از امروز هستیم.

براین اساس پیش بینی می شود هر چه زمان جلوتر رود شاهد گسترش میزان بارش ها به نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
وی تصریح کرد: امروز بارش در سواحل دریای خرز آغاز شده به همین علت از هموطنانی که قصد سفر به مناطق شمالی کشور را دارند می خواهیم که لباس ضخیم حتما همراه خود ببرند.

وی ادامه داد: از فردا نیمه شمال شرقی کشور هم شاهد بارش باران خواهد بود ضمن آنکه از فردا به بعد از میزان بارندگی در نواحی شمال غربی کشور کم و بر میزان گرد و خاک در این نواحی افزوده می شود.
لازم به ذکر است : بارش برف در محورهاي جلفا- مرند ، تبريز- مرند، کندوان ، هراز و محور بيجار در استان کردستان بارش باران و ترافيک در استانهاي گيلان ، زنجان و لرستان وجود دارد.

اما در نیمه شرقی تا روز چهارشنبه حجم بارندگی بیشتر می شود .

این کارشناس هواشناسی اظهار داشت: از امروز و فردا استانهای آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران ، گیلان، مازندران و گلستان و به طور کلی نواحی شمال غرب ، شمال و شرق کشور شاهد بارش باران و از فردا هوای استان های یزد، خراسان های رضوی و جنوبی ، هرمزگان و بوشهر شاهد بارش باران خواهد بود.

وی در پایان گفت: بر این اساس امروز دریای خرز مواج و از فردا خلیج فارس هم مواج خواهد بود و از فردا سرعت وزش باد در شمال شرق و برخي مناططق شرقي شدت مي يابد.

ضمن آنکه  هوای تهران طی 24 ساعت آینده شاهد بارش پراکنده باران خواهد بود.

برچسب ها: هوا ، بارانی ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار