به دنبال کاهش دمای هوا و ورود یک سامانه جدید بارشی به منطقه، تندباد شدید با سرعت 90 کیلومتر در ساعت شهرهای مختلف اردبیل را درنوردید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / معاون اداره‌کل هواشناسی اردبیل افزود: از امروز موج جدید بارش به شکل گسترده وارد استان شده و طی دو روز ناپایداری را همراه با رعد و برق و وزش باد رقم خواهد زد.

علی دولتی‌مهر خاطرنشان کرد: این سامانه مرکز اردبیل و شهرهای سرعین و مشگین‌شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد که از روز دوشنبه این سامانه از استان اردبیل خارج و جو آرامی در منطقه دوباره حاکم خواهد شد.

وزش باد دارای شدت و ضعف متناوب است و پیشینه سرعت آن تا این زمان در ایستگاه مرکزی هواشناسی اردبیل 90 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

وزش شدید باد از جانب جنوب غرب به دلیل خشکی زمین‌های منطقه، موجی از گرد و غبار را به هوا بلند کرده و سبب تیره شدن فضای شهر اردبیل شده است.

تندباد همچنین ضمن شکستن شاخه‌های نورس تعدادی از درختان در سطح شهر اردبیل، تردد رهگذران پیاده را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وزش باد شدید در سومین روز از سال جدید سبب برهم خوردن چادرهای مسافران نوروزی و گردشگرانی شد که در کنار پارک‌ها و تفرجگاه‌های این استان برای حضور چند روزه در شهرهای مختلف استان اردبیل سکنی گزیده بودند و قصد داشتند از هوای مطبوع بهاری اردبیل استفاده کنند که وزش باد اجازه برپایی این چادرها را نداد و تعدادی از آنها به سکونتگاه‌های رسمی، هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها رفته و عده‌ای دیگر نیز رفتن را بر ماندن ترجیح داده و سفر خود را نیمه تمام به سمت شهرهای دیگر رها کردند/س 

برچسب ها: اردبیل ، وزش ، باد ، شدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.