رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور از بازديد 2 ميليون 848 هزار و 151 نفر گردشگر از جشن‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌هاي متنوع گردشگري در کل استان‌هاي کشور از 28 اسفند 91 تا روز نخست فروردين ماه خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي ستاد تسهيلات زائران خراسان رضوي، منوچهر جهانيان ضمن عرض تبريك به مناسبت سال جديد به تمام زائران و مجاوران بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) اظهار كرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور و ستاد تسهيلات سفر كشور امسال در راستاي رضايتمندي مردم و مسافران نوروزي برنامه هاي متنوع وشادي را در نوروز 92 درنظر گرفته اند.

جهانیان تصریح کرد: از جمله اين برنامه‌ها مي توان به جشنواره‌هاي فرهنگي و گردشگري، برنامه‌هاي متنوع گردشگري و نمايشگاه هاي صنايع دستي و سوغات اشاره كرد.

وي افزود: البته با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه در نوروز جشنواره‌ها و جشن‌ها تا 5 فروردین ماه ادامه خواهد یافت و پس از آن فقط نمایشگاه‌ها برگزار مي‌شود.

* بازديد بيش از 2 ميليون و 848 هزار گردشگر از جشنواره هاي نوروزي در سطح كشور

رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور با اشاره به ميزان بازديد گردشگران نوروزي از جشنواره‌ها و موزه‌هاي سطح كشور گفت: از 28 اسفندماه سال 91 تا پايان روزنخست فروردين ماه جاري بيش از 2 ميليون و 700 هزار نفر از موزه‌ها و كاخ موزه هاي سطح كشور بازديد كرده اند.

وي افزود: همچنين در همين مدت دو ميليون و 848 هزار و 151 نفر از گردشگران از جشن ها و جشنواره هاي نوروزي و برنامه هاي متنوع و شاد گردشگري سطح كشور بازديد داشته اند.

رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور با اشاره به تشديد نظارت بر واحد هاي اقامتي و پذيرايي خاطر نشان كرد: نظارت ها و بازديد ها از واحد هاي اقامتي و پذيرايي و واحد هاي تاسيساتي و موسسات گردشگري در راستاي خدمات رساني مطلوب به مسافران و گردشگران تا 17 فروردين ماه امسال ادامه دارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه 6.5 ميليون اقامت شب در سطح كشور فراهم كرده‌ايم، اظهار كرد: تمامي هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذيرها، كمپ‌هاي موقت و حتي سالن هاي ورزشي و خوابگاه هاي ادارات براي اسكان و اقامت مسافران نوروزي فراهم شده است تا با خيال راحت مسافرت داشته باشند.

*خراسان رضوي پذيراي بيشترين گردشگر خارجي در سال 91

جهانيان با اشاره به جايگاه خراسان‌رضوي در ميزان ورودي گردشگر خارجي در سال 91 گفت: در 10 ماهه سال 1391 بيش از 3 ميليون و 729 هزار نفر از كشورهاي مختلف به ايران سفر داشته اند كه نسبت به سال 90 از رشد 32 درصدي برخوردار بوده است.

وی افزود: استان خراسان رضوي نيز در اين ميان با 599 هزار نفر گردشگر سلامت و گردشگر خارجي پذيراي بيشترين گردشگر خارجي در كشور بوده است./س 

برچسب ها: رئیس ، ستاد ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.