رئيس ستاد مرکزي تسهيلات سفرهاي کشور از بازديد 2 ميليون 848 هزار و 151 نفر گردشگر از جشن‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌هاي متنوع گردشگري در کل استان‌هاي کشور از 28 اسفند 91 تا روز نخست فروردين ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ «منوچهر جهانيان» ضمن عرض تبريک به مناسبت سال جديد به تمام زائران و مجاوران بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) اظهار کرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور و ستاد تسهيلات سفر کشور امسال در راستاي رضايتمندي مردم و مسافران نوروزي برنامه هاي متنوع و شادي را در نوروز 92 درنظر گرفته اند.
جهانيان تصريح کرد: از جمله اين برنامه‌ها مي توان به جشنواره‌هاي فرهنگي و گردشگري، برنامه‌هاي متنوع گردشگري و نمايشگاه هاي صنايع دستي و سوغات اشاره کرد. 
وي افزود: البته با توجه به فرا رسيدن ايام فاطميه در نوروز جشنواره‌ها و جشن‌ها تا 5 فروردين ماه ادامه خواهد يافت و پس از آن فقط نمايشگاه‌ها برگزار مي‌شود.
*بازديد بيش از 2 ميليون و 848 هزار گردشگر از جشنواره هاي نوروزي در سطح کشور
رئيس ستاد مرکزي تسهيلات سفرهاي کشور با اشاره به ميزان بازديد گردشگران نوروزي از جشنواره‌ها و موزه‌هاي سطح کشور گفت: از 28 اسفندماه سال 91 تا پايان روزنخست فروردين ماه جاري بيش از 2 ميليون و 700 هزار نفر از موزه‌ها و کاخ موزه هاي سطح کشور بازديد کرده اند. 
وي افزود: همچنين در همين مدت دو ميليون و 848 هزار و 151 نفر از گردشگران از جشن ها و جشنواره هاي نوروزي و برنامه هاي متنوع و شاد گردشگري سطح کشور بازديد داشته اند. 
رئيس ستاد مرکزي تسهيلات سفرهاي کشور با اشاره به تشديد نظارت بر واحد هاي اقامتي و پذيرايي خاطر نشان کرد: نظارت ها و بازديد ها از واحد هاي اقامتي و پذيرايي و واحد هاي تاسيساتي و موسسات گردشگري در راستاي خدمات رساني مطلوب به مسافران و گردشگران تا 17 فروردين ماه امسال ادامه دارد. 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه 6.5 ميليون اقامت شب در سطح کشور فراهم کرده‌ايم، اظهار کرد: تمامي هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذيرها، کمپ‌هاي موقت و حتي سالن هاي ورزشي و خوابگاه هاي ادارات براي اسکان و اقامت مسافران نوروزي فراهم شده است تا با خيال راحت مسافرت داشته باشند.
جهانيان با اشاره به جايگاه خراسان‌رضوي در ميزان ورودي گردشگر خارجي در سال 91 گفت: در 10 ماهه سال 1391 بيش از 3 ميليون و 729 هزار نفر از کشورهاي مختلف به ايران سفر داشته اند که نسبت به سال 90 از رشد 32 درصدي برخوردار بوده است.
وي افزود: استان خراسان رضوي نيز در اين ميان با 599 هزار نفر گردشگر سلامت و گردشگر خارجي پذيراي بيشترين گردشگر خارجي در کشور بوده است. /ص
برچسب ها: ستاد مرکزی ، سفر ، مسافر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار