برانکو سرمربي سابق تيم ملي کشورمان به واسطه روزهايي که در ايران بود،کي روش را راهنمايي کرد تا تيم ملي را به روزهاي درخشاني برساند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ برانکو ایوانکوویچ که هفت سال در فوتبال ایران حضور داشت در گفت‌وگویی که با یکی از شبکه های خبری بیگانه داشت از سالهای حضورش در تیم ملی ایران گفت، او که موفق شد صعودی بی دردسر را برای تیم ملی ایران به جام جهانی رقم بزند،اینگونه کارلوس کی‌روش را توصیه کرد: من پیش از اینکه کی‌روش مسوولیت مربیگری تیم ملی ایران را بپذیرد با او صحبت کردم، الان هم به او توصیه می‌کنم که با ذهنیت ایرانی کار کند تا اینطور راحت‌تر به جلو حرکت کند.

 من و همکارانم در سالهای حضورمان در ایران خیلی زود به این شیوه رسیدیم و الان هم کرانچار در سپاهان توانسته به این شیوه برسد و نتایج خیلی خوبی کسب کرده است.
 
برانکو همچنین به فدراسیون فوتبال ایران توصیه کرد تا به راه اندازی لیگی قوی و توجه به تیمهای پایه شرایط را برای موفقیت در سالهای آتی فراهم کند.

او در پاسخ به این سوال که چطور موفق شدید بازیکنی مانند علی کریمی را مدیریت کنید گفت: خیلی سخت بود ، در ایران خیلی افراد هستند که در کنار بازیکنان دردسر ایجاد می‌کنند ، خیلی با کریمی صحبت کردم به او گفتم چه مسوولیتی دارد زيرا بودن بعضی بازیکنان مثل کریمی، مهدوی کیا، دایی و حتی میرزاپور تغییرات زیادی در تیم ایجاد می‌کرد.

برانکو گفت: من پیش از حضور در ایران کلیاتی درباره ایران و تاریخش می‌دانستم چرا که در مدرسه درباره تاریخ تمدن که از ایران آمده بود، درس‌هایی خوانده بودم اما از جزییات خبری نداشتم.

 وقتی به ایران رفتم واقعا شگفت‌زده شدم زيرا ایران مردمانی دارد که عاشق فوتبال هستند و حتی برای تمرین‌های ما دو، سه هزار نفر به زمین تمرین می‌آمدند و این خارج تصور بود، من با تیم ملی ایران به کشورهای زیادی رفتم و همه جای دنیا ایرانیان زیادی بودند که همین عشق و تعصب را به تیم ملی کشورشان داشتند/آق

برچسب ها: برانکو ، کی روش ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار