فوتسال ایران درسالی که گذشت روند صعودی را طی نکرد و با از دست دادن فرصت ها برای موفقی، به جایی رسید که همه را نگران کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سالی که گذشت شاید برای بسیاری از رشته های ورزشی سال خوشایندی بود اما فوتسال چنین وضعیتی نداشت و هر روز بیشتر به ست پرتگاه کشیده شد فوتسال ایران برای نشان دادن تواناییهای خود درسال 91 فرصت های بسیاری داشت اما همه را یک به یک از دست داد تا در پایان سال وخامت وضعیت فوتسال پررنگ تر از همیشه به چشم آید.

حواشی که درسالهای گذشته در فوتسال وجود داشت و امیدوار بودیم از بین برود درسالی که پشت سر گذاشتیم قوت گرفت و باعث بسیاری از ناکامی ها از قبیل از دست دادن قهرمانی آسیا، ناکامی در جام جهانی بود.

لازم به ذکر است، یکی از موفقیت هایی که فوتسال کشورمان درسال 91 با آن روبه رو شد قهرمانی گیتی پسند در جام باشگاه های آسیا بود. با وجود اینکه کسب این عنوان برای ایران ارزشمند بود اما حواشی قبل از راهی شدن اصفهانی ها به این مسابقات طعم شیرین این قهرمانی را تلخ کرد فوتسال حرفه ای کشورمان در اولین قدمهای خود درسال 91 با یک موضوع مهم برای تصمیم گیری رو به رو شد که متأسفانه نتوانست عملکرد مثبتی داشته باشد تبانی گیتی پسند و اعتراض شهید منصوری در اوایل سال مورد بررسی قرار گرفت و در رأی اولیه همه چیز به نفع گیتی پسند شد و قهرمانی به این تیم تعلق گرفت اما اعتراض تیم قرچکی به کمیته استیناف رأی را تغییر داد و به نفع شهید منصوری کرد اما چه حاصل که با وجود قهرمانی این تیم، حقش خورده شد و گیتی که خاطی بود با کامیابی در جام باشگاه های آسیا حضور یافت شاید این حوادث در اوایل سال جرقه ای بود تا فوتسال ایران تا پایان سال به خاکستر تبدیل شود.

نخستین ناکامی ایران درسال 91 از دست دادن عنوان قهرمانی آسیا بود کشورمان با وجود پیشینه ی درخشانی در این مسابقات داشت و امید اول قهرمانی بود اما در دیدار نیمه نهایی موفق شد از سد تایلند عبور کند و بدین ترتیب از فینال بازماند و دیگر رقبا نیز از خالی بودن جای ایران بهترین استفاده را کرده و عنوان ها را از آن خود کردند. از دست دادن جام ملت های آسیا اعتراض بسیاری از کارشناسان را درپی داشت تا کادر فنی تیم ملی عضو شود اما رئیس سابق کمیته فوتسال باز هم علی صانعی را در رأس کادر فنی حفظ کرد و خسوس کاندلاس رودریگو نیز به عنوان مدیرفنی تیم ملی معرفی شد اما باید خاطرنشان کرد که حضور خسوس حاشیه های زیادی در پی داشت و کارشناسان نیز با حضور یک مربی خارجی در کادر فنی مخالف بودند.

پس از اتمام این تغییر و تحولات ایران در جام جهانی حضور یافت و در کمال ناباوری با وجود اینکه در ابتدا عملکرد فوتسال کشورمان خوب بوداما تیم ملی افت کرد در نهایت در مرحله حذفی، از دور مسابقات خارج شد همین امر مقدمات برکنار شدن عباس ترابیان را فراهم آورد مسئولان نیز پس از گذشت مدت زمانی رضا افتخاری را به عنوان سرپرست کمیته برگزیدند تا با این جابجایی امید مسئولان به روزهای آتی بیشتر شود.

لیگ برتر فوتسال نیز درسال 91 تحت تأثیر اتفاقات زیادی قرار گرفت و با چالش آغاز شد این چالش ها به کناره گیری 3 تیم فیروزصفر، پرسپولیس و فولاد ماهان و 13 تیم شدن لیگ برتر انجامید اما حواشی فقط به این جا ختم نشد کنار کشیدن شمسایی از رقابت های لیگ برتر نیز بخشی از اتفاقات ناخوشایند این سال را برای فوتسال رقم زد همچنین لیگ نیز با حاشیه های زیادی برگزار شد.

درگیری، قهر، نیمه تمام گذاشتن بازی و پرتاب اشیاء از جمله این حواشی بود رأی کمیته انضباطی درپی حاشیه های بازی صبای قم و شرکت حفاری نیز یکی از مواردی بود که در لیگ مورد توجه قرار گرفت و تغییر رأی کمیته در مورد این موضوع بسیاری از کارشناسان را مجاب کرد که مسئولان محکم و استوار تصمیم نمی گیرند این فصل نیز با تمام حواشی و با قهرمانی دوباره ی گیتی پسند به پایان رسید.

تمام مسائل عنوان شد تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده بندی در مقام هفتم تکیه زند تا با سقوط یک پله ای خود مهری را به کارنامه نه چندان مطلوب ایران بزند امیدواریم مسئولان فوتسالی با کنار گذاشتن منفعت طلبی ها و اختلافات درونی مقدمات را به گونه ای فراهم آورند که فوتسال در سال 92 به جایگاه واقعی خود بازگردد و ناکامی ها را جبران کند./آق
برچسب ها: فوتسال ، کارنامه ، مردود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار