"گلاب آدینه" با پرداختن به مقوله آموزش بازیگری برای گروههای مختلف سنی در مدارس و موسسات آموزشی مانند مدرسه هنر، معلم بازیگر در سینما لقب گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ "گلاب آدینه" متولد 1332 تهران و همسر" مهدی هاشمی" فارغ التحصیل رشته اقتصاد سیاسی از دانشگاه ملی است.
وی در فاصله سال های 1367-76 به آموزش بازیگری برای گروههای مختلف سنی در مدارس و موسسات آموزشی مانند مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوان وابسته به صدا و سیما پرداخت و نمایش هایی مانند گل دوستی، یک روز زیبا، خاطره، خبر خوش را اجرا کرد.
او فعالیت هنری را از سالهای 1354 با گروه تئاتر دانشجویی پیاده به سرپرستی "مهدی هاشمی" و "داریونش فرهنگ" آغاز کرد و در چندین نمایشنامه مانند" داستانی نه تازه"، " همشهری"، " خاطرات" و " کابوس های یک جامه دار از زندگی" و " مرگ امیر کبیر"، " دیوار چین"، " دایره گچی قفقازی"، " بوف"، " مادام بی بی" و " در مصر برف نمی بارد" بازی و کارگردانی نمایشنامه های "سلطان مار"، "مرگ یزدگرد"، "شبی در تهران" را بر عهده داشت از کارهای تلویزیونی وی می‌توان به بازی در سریال " افسانه سلطان و شبان" و کارگردانی مجموعه 50 قسمتی " خواستگاران" اشاره کرد.
وی همچنین انتخاب بازیگر و بازیگران تعدادی از مجموعه های تلوزیونی بوده است.
بازی و منشی گری صحنه فيلم  نیمه بلند " رسول پسر ابوالقاسم" به کارگردانی "داریوش فرهنگ" نخستین تجربه سینمایی اوست.
" آدینه" در کارنامه هنری خود موفقیت های جشنواره ای داخلی فراوانی را به ثبت رسانده است.

کارگردانی 

1-    پری دریایی 1388

بازیگردانی 
 
1-نطفه شوم 1387
2- گل یخ 1383
3-عروس امتحان 1382
4- دوشیزه 81
5-نغمه 1380
6- زندان زنان 1379
7- معجزه خنده 1375
8- پدر 1374
انتخاب بازیگر
1-دوشیزه 1381
2-نغمه1380
3-زندان زنان 1379
4-معجزه خنده 1375  
امور بازیگران
1-جیب بر خیابان جنوبی 1390
منشی صحنه:
چوپان کویر 1359
فیلم شناسی: بازیگری
1-آرامش در میان مردگان 1384
2-وقتی همه خواب بودند 1384
3-عروس افغان 1382
4-مهمان مامان 1382
5-زندان زنان
6-زیر پوست شهر
7-بانوی اردیبهشت
8-فصل پنجم
9- روسری آبی
10-بهترین بابای دنیا
11-شکار خاموش
12-زرد قناری
13-چوپانان کویر

"گلاب آدینه" هنرمند توانا و با سابقه سینما و تئاتر از محبوبیت زیادی در بین طرفدارانش برخوردار است.
این هنرمند که فعالیت حرفه ای هنری خود را از سال 1354 با گروه تئاتر دانشجویی پیاده با سرپرستی "مهدی هاشمی" و "داریوش فرهنگ" آغاز کرد در سال 1332 در تهران متولد شد.
وی با بازی در " مهمان مامان" ساخته "داریوش مهر جویی" چهره ای ماندگار از خود به یادگار گذاشت که شاید بتوان گفت نام "گلاب آدینه" همانند شاه کلیدی بود که "مهمان مامان" اثر این کارگردان با سابقه را بر سر زبان ها انداخت.
او که فعالیت هنری خود را در تئاتر آغاز کرد، در کسوت بازیگری سینما و تئاتر، بازیگرانی، منشی صحنه خوش درخشید، به شکلی که مرتب سازی آثار او بر این اساس نقش و نگاری ماندگار بر جای خواهد گذاشت.
"گلاب آدینه" بازیگران فیلم هایی چون، " گل یخ" ( کیومرث پور احمد)، " نغمه" ابوالقسام طالبی و " دوشیزه " محمد درمنش بود که هر کدام از این آثار احساس متفاوتی را به مخاطبان خود منتقل می سازد.
او با بازی در فیل هایی چون: "آرامش در میان مردگان" ( مهرداد مزید) ، "وقتی همه خواب بودند" (فریدون حسن پور)، "مهمان مامان" ( داریوش مهرجویی)، "زیر پوست شهر" (درخشان بین اعتماد)، "بانوی از بهشت"( رخشان بنی اعتماد)،‌ "بهترین بابای دنیا"( داریوش فرهنگ)، "شکار خاموش" ( کیومرث پور احمد) و "زرد قناری" (رخشان بنی اعتماد) به عنوان یکی از چهره های قدرتمندی هنر هفتم شناخته می شود.
او که یکی از پر کارترین های سینمای ایران است در فیلم های "عروس افغان"، "معجزه خنده" به عنوان بازیگر و بازیگران همکاری های موفقی در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.
وی با بازی در فیل " زندان زنان" ساخته منیژه حکمت و " دوشیزه" محمد درمنش عهده دار انتخاب بازیگران این دو اثر هم بوده است.
" روسری آبی" که نقطه شروع مهارت های هنری او محسوب می شود، او راهی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ساخت وسیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل برای او پرواز درآمد.
او در فیلم های " رسول پسر ابولاقاسم" و " چوپانان کویر علاوه بر نقش آفرینی در کسوت منشی صحنه حاضر شد، او برای نقش آفرینی در این آهار سینمایی کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در مهمان مامان کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن هفتمین جشنواره فیلم فجر برای " زرد قناری"، کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن پانزدهیمن جشنواره فیلم فجر برای فصل پنجم، کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای " بانوی اردیبهشت" و کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در " وقتی همه خواب بودند" شد.
علاوه بر هنرنمایی هایی در حوزه سینما در عرصه تئاتر هم شاهد حضور درخشان این هنرمند هستیم.
او با بازی در نمایش های " آدمهای ماشینی"، " داستانی نه تازه" و " همشهری" و کارگردانی نمایش " گل های دوستی" کارنامه هنری تئاتر خود را هم پر بار ساخته است./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راحیل نیازیان
۱۴:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
من از شما میخوام که به من کمک کنيد
آخرین اخبار