سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: در مدت 231 روزکاری سال گذشته شاخص کل بورس در 125 روز مثبت بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شرکت بورس، حمید روح بخش با بیان این مطلب گفت: شاخص کل در 54 درصد روزهای کاری سال 91 با رشد همراه بوده است که نسبت به روزهای مشابه سال که 51درصد روزهای کاری مثبت بود، 6 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: حجم معاملات انجام شده در سال 91 بیش از 74 میلیارد سهم به ارزش235هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب افزایش 11 درصد و 12 درصد را تجربه کرده استع همچنین متوسط روزانه ارزش معاملات درسال جاری برابر با هزار میلیارد ریال است.

روح بخش به حجم معاملات نرمال اشاره کرد و گفت: حجم معاملات نرمال در سال 91 برابر با 65 میلیارد سهم به ارزش 203 هزار میلیارد ریال است که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر حجمی و ارزشی به ترتیب 18 و 22 درصد افزایش داشته است.

سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس اوراق بهادار تهران نسبت معاملات نرمال به کل معاملات را قابل توجه دانست و افزود: این نسبت در سال جاری برابر با 68 درصد است که نسبت به رقم 76 درصدی سال گذشته با رشد قابل توجه همراه بوده است، و بیانگر ارتقاء نقدشوندگی بازار می باشد.

وی متوسط روزانه دفعات معاملات در سال جاری را بیش از 21 هزار دفعه عنوان کرد و گفت: در سال 91 دفعات معاملات بیش از 5 میلیون دفعه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 15 درصدی این متغییر را شاهد هستیم.

روح بخش به ارزش بازار اشاره کرد و افزود: ارزش بازار 322 شرکت پذیرفته شده در بورس تهران به بیش از 165 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل با 32 درصد رشد همراه شده است./عب
برچسب ها: بورس ، اقتصاد ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار