گوئیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان جمعه اعلام کرد برلین درباره اجازه دادن به برخی از کشورهای اتحادیه اروپا برای مسلح کردن مخالفان سوریه همچنان تردید دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وستروله پیش از برگزاری نشست با همتایان اروپایی خود در خصوص این مسئله به خبرنگاران گفت: آلمان هنوز درباره ارائه سلاح به آنها تردید دارد.
 
وی افزود: این یک مسئله بسیار سخت است اما تلاش می کنیم به توافقی مشترک بین کشورهای اتحادیه اروپا دست پیدا کنیم. فکر می کنم دستیابی به چنین توافقی ممکن باشد.
 
وی اضافه کرد: متحد ماندن اتحادیه اروپا مسئله ای سرنوشت ساز است، هر اندازه که ما بیشتر متحد باشیم تاثیر ما قویتر خواهد بود.
 
میخائیل اشپندلگر وزیر امور خارجه اتریش نیز بار دیگر بر مخالفت شدید کشورش با لغو ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه که فرانسه و انگلیس از آن حمایت می کنند تاکید کرد.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرده است: ارائه سلاح به مخالفان سوری به جنگجویان مخالف اجازه خواهد داد از خودشان دفاع کنند با توجه به اینکه در صورت لغو این ممنوعیت باید تلاش کرد این سلاح به دست دشمنان نیفتد.
 
فابیوس افزود: فرانسه از دبیرکل سازمان ملل متحد اعمال نظارت بیشتر بر سلاح های شیمیایی را که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در اختیار دارد و تهدیدی بسیار خطرناک هم برای سوریه و هم برای کل منطقه به شمار می آید خواستار شده است.
 
در نشست غیر رسمی دوبلین هیچ تصمیمی اتخاذ نخواهد شد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید پیش از نشست سیزدهم می زمان پایان برخی از تحریمها از جمله ممنوعیت سلاحی که اتحادیه اروپا دو سال پیش بر سوریه اعمال کرده است، در این خصوص تصمیم گیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار