منابع رسمی دولت لبنان اعلام کردند تاکنون شش نفر در درگیریهایی که پس ازاستعفای نجیب میاتی تشدید شده، کشته و بیش از 20 نفر زخمی شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، در پی استعفای میقاتی درگیر در شهر طرابلس که از روز گذشته بین سلفی های منطقه باب التبانه و ساکنان علوی منطقه جبل محسن اغاز شده بود شدت گرفت.

این نگرانی وجود دارد که بار دیگر در شامگاه این درگیریها از سر گرفته شود.

شماری از مسئولان در شمال لبنان تاکید کردند گروه های مسلحی در این منطقه حضور دارند که تحت کنترل نیستند و به صورت عامدانه تلاش می کنند میان دو منطقه جبل محسن و باب التبانه درگیری رخ دهد.

نهادهای مختلف ارتش لبنان نشست های متعددی را برای مهار این ناآرامی ها برگزار کردند. همچنین یکی از نمایندگان پارلمان لبنان اعلام کرد در صورتی که عناصر مسلحی که در این درگیری ها نقش داشتند بازداشت نشوند تظاهرات گسترده ای برگزار خواهد شد.

ارتش لبنان به منازل شماری از لبنان ها حمله کردند و شماری از عناصر مسلح که به سوی ارتش این کشور تیراندازی کردند بازداشت شدند. در این درگیریها یکی از عناصر ارتش لبنان نیز کشته شد. در سایه تنش های امنیتی در طرابلس لبنان شاهد تنشهای سیاسی در دولت این کشور در بیروت هستیم به طوری که نشست دولت لبنان در کاخ ریاست جمهوری در منطقه بعبدا برگزار شده است و در این نشست تمدید ماموریت فرماندهان دستگاه های امنیتی بحث و بررسی می شود. نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان و وزرای حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان خواهان تمدید فعالیت فرمانده ارتش و ژنرال اشرف ریفی رئیس سازمان نیروهای امنیت داخلی هستند.

"اشرف ریفی" وابسته به جریان چهارده مارس است و روابط خوبی با میقاتی دارد و هر دو در شهر طرابلس متولد شده اند. اما حزب الله، جنبش امل و جریان آزاد ملی مخالف تمدید فعالیت سران نیروهای امنیتی هستند. جریان آزاد ملی می گوید این مخالفت، اصولی است چرا که اشرف ریفی ارتباط قویی با جریان چهارده مارس دارد. یکی از وزرای دولت گفت در صورتی که ماموریت ریفی تمدید نشود، میقاتی استعفا خواهد کرد.

شهرهای بیروت و طرابلس با ساعات سرنوشت سازی روبرو هستند.

برچسب ها: لبنان ، درگیری ، میقاتی ، کشته ، زخمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار