شهرستان بم همچون سالهاي گذشته آمادگي لازم برای ميزباني از مسافران نوروزي را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان، نماینده این اداره در شهرستان بم افزود: ارگ تاريخي بم از چند ماه گذشته براي ميزباني از مسافران آماده شده است.

"رسول اسدآبادي" از راه اندازي 30 غرفه صنايع دستي در ارگ تاريخي بم خبر داد وافزود: شهرستان بم داراي محصولات و صنايع دستي منحصر بفردي است كه هرساله در نمايشگاه صنايع دستي به معرض نمايش و فروش گذاشته مي شوند.

وی با اشاره به اينكه اين شهرستان داراي محصول خرمای معروفي است، افزود: از اين محصول باغي، صنايع دستي متنوعي توليد مي شود كه حصير بافي وسيس بافي از آن جمله است.

اسدآبادی با بيان اينكه ارگ تاريخي بم همه ساله بالاترين آمار بازديد كنندگان را در بين شهرستانهاي استان به خود اختصاص داده است،گفت: براي ايجاد فضايي نشاط آور و مهيج، ويژه برنامه هايي براي میهمانان مهيا شده كه شتر سواري و موسيقي سنتي از مهم ترين اين برنامه ها است.

وی گفت: برپايي سياه چادر عشايري و فروش محصولات لبني اين شهرستان از ديگر برنامه هاي است كه در حال اجرا هستند.

اسدآبادی به برنامه هاي ارگ جديد بم در ايام نوروز اشاره كرد و گفت: نورافشاني ،اجراي موسيقي سنتي ،جنگ شادي و برنامه هاي ورزشي از فعاليت هاي این مجموعه به شمار می روند./س


برچسب ها: بم ، ارگ ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.