محلي با باغ هاي قديمي با قدمتي چند صدساله، كوچه باغ هاي تو در تو و پيچ در پيچ...

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ ديوارهاي كاهگلي و درختان كهن مملو از توت كه هرازگاهي از پشت ديوارها خودنمايي مي‌كند، بوي خاك، رطوبت و گياهان معطر كه مشام را نواز مي‌دهند محلي كه براي تهرانيان قديم دروازه ورود به تمدن و آبادي به شمار مي‌رفت.
امام زادگان بي شمار، آداب و رسوم منسوخ شده و گويش باستاني دلالت بر تاريخ كهن اين محل مي‌دهد اما تاريخ زنده را در سينه اهالي و قديمي هاي اين محل مي توان يافت.
در دره كن مي‌توانيد زير سايه يار باغهاي سرسبز ساعتي را به فراغت نشسته و عطر خوش طبيعت را با تمام وجود استشمام كنيد آن جا كه باد ملايم بهاري صورتتان را نوازش مي‌دهد و درختان پربار توت با وزش هر نسيم عطرافشاني مي كنند تا خاطره اي خوش و به يادماندني از دره كهن در خاطراتتان نقش نبرد.
طبيعت ايران را مي‌توان بهشت دنيا ناميد و دره كن قطعه اي ناب از طبيعت بهشت وار ايران را در خود داده است اين طبيعت بِكر از جنوب به شهر زيبا، از شرق به شهران و بزرگراه ايران پارس و از غرب به اتوبان همت و دهكده المپيك منتهي مي شود.
دره كن در شمال غرب تهران در منطقه 5 و در محدوده اي  دره اي شكل واقع شده است از ان جهت به آن شهر توت مي گويند كه اغلب ساكنان آن در گذشت صاحبان باغهاي توت بوده اند.
مردم كن عموما به سهبه كني صحبت كرده و به كشاورزي و دامداري اشتغال دارند و هنوز در كنار جرثقيل هاي بلند كه به ساخت برجهاي اسمان خراش مي‌پردازند مي‌توان كشاورزي را ديد كه با داس به شيوه سنتي در حال كشاورزي است.
يكي از دوستداران طبيعت كن از قديم زماني كه تهران جزو شميرانات و كن نبود از دروازه امام زداده محمد ورودي شمال غرب كن و دروازه دشتك در جنوب آن بخش مي گويد.
اهالي محل از آبشار كنگان و اوج شكوهش در بهار و غارهايي كه با كمي فاصله از آبشار قرار گرفته و هنگام استراحت در آنها نسيمي دلنشين صورت را نوازش مي‌كند و از توريستهاي خارجي كه در تمام فصول از جادبه هاي بي نظير آن ديدن مي كنند مي‌گويند.
محصولات كشاورزي همچون توت، خرما، انجير، آلبالو، سيب ، خاك حاصلخيز و آب و هواي مطلوب اين منطقه را به يكي از جاذبه هاي گردشگري كلان شهر تهران تبديل كرده است و همچنن در ايند نزديك كن مجموعه اي بي نظيراز عابرراهها، پيست‌ها، مسيرهاي دوچرخه و درشكه؛ بركه و حوضچه ها را در اختيار خواهد داشت منطقه اي كه در تمام ايام سال به خصوص نوروز توجه بيشترين گردشگران داخلي و توريستهاي خارجي را به خود جلب مي‌كند.
گزارش از روشنك كاووسي/ف
برچسب ها: توت ، بهشت ، دیوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۱:۵۰ ۰۳ فروردين ۱۳۹۲
باید دیدنی باشه دوست دارم برم ببینم و ازتون خواهش می کنم دوباره از این مناطق گردشگری بزارید
آخرین اخبار