رئیس جمهور آمریکا در ادامه سفر به فلسطین و فلسطین اشغالی امروز قبل از عزیمت به اردن از کلیسای المهد در بیت لحم دیدن می کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ؛ شیرین ابوعاقله خبرنگار این شبکه در بیت لحم در گفتگویی درباره سفر امروز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به بیت لحم و این که وی به صورت زمینی یا هوایی از قدس به بیت لحم منتقل خواهد شد گفت: به علل امنیتی هیچ اطلاعاتی در این خصوص منتشر نشده است اما بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده ایم وی از طریق هوا به اینجا منتقل خواهد شد و بالگرد حامل وی در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در بیت لحم فرود خواهد آمد و پس از آن به کلیسای مهد منتقل خواهد شد. ورود وی به بیت لحم از طریق هوا مانع از دیدن دیواری می شود که در ورودی بیت لحم احداث شده و ورودی اصلی شهر را تغییر داده است.

 با توجه به این که یکی از مسجد جامع های بزرگ بیت لحم در مقابل کلیسای المهد قرار گرفته است ساعت یک برای سفر اوباما به این شهر انتخاب شده است تا وی پس از پایان نماز جمعه وارد بیت لحم شود. وی فقط پنجاه دقیقه در این شهر توقف خواهد داشت و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این سفر وی را همراهی می کند و پس از آن بار دیگر به اسرائیل بر می گردد و در ادامه نیز آنجا را به مقصد اردن ترک خواهد کرد. وی قبل از سفر به بیت لحم بار دیگر با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار می کند. 

در ادامه گزارش آمده است: تدابیر امنیتی گسترده ای در بیت لحم به اجرا گذاشته شده و تعداد زیادی نیرو در این شهر مستقر شده است. حرف و حدیث هایی نیز درباره احتمال دیدار اوباما از مسجد الاقصی وجود داشت که این امر بحث و جدل هایی در بین فلسطینیان به وجود آورد و بر اساس آخرین اطلاعاتی که به دست آورده ایم مقامات فلسطینی از اوباما خواستند به سبب آن که مسجد الاقصی و کلیسای قیامت در قدس اشغالی قرار دارند از آنجا دیدن نکند و اگر می خواهد از آنها دیدن کند باید این کار را با هماهنگی فلسطینیان و نه اسرائیل انجام دهد به همین سبب اوباما از این کار منصرف شد و به سفر به بیت لحم اکتفا کرد.
 
ابوعاقله در ادامه گزارش های خود درباره سفر اوباما درباره برنامه سومین روز سفر اوباما به فلسطین و اسرائیل گفت: امروز سومین و آخرین روز از سفر وی به فلسطین و اسرائیل است که طی آن از قبور هرتزل بنیانگذار صهیونیسم و اسحاق رابین نخست وزیر اسبق اسرائیل دیدن کرد. فلسطینیان از این که اوباما دیروز در سفر به رام الله و با وجود آن که در نزدیک قبر یاسر عرفات قرار داشت بر سر قبر وی حاضر نشد از وی انتقاد کردند. 

ابوعاقله درباره این که گفته می شود سفر اوباما به منطقه بیشتر برای کسب اهداف داخلی در آمریکاست تا این که حصول نتایجی مثلا در عرصه مذاکرات اسرائیل و فلسطین باشد گفت: تلاش هایی در این زمینه انجام خواهد شد و برخی منابع فلسطینی و اسرائیلی امروز اعلام کردند آمریکا برای از سرگیری مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین تلاش هایی انجام خواهد داد اما انتظار نمی رود این کار به سرعت انجام شود به این معنا که پیگیری این مسئله پس از پایان سفر اوباما به جان کری وزیر خارجه آمریکا واگذار خواهد شد و وی به اسرائیل بازخواهد گشت تا فردا شنبه با نتانیاهو دیدار کند و به گفته منابع اسرائیلی پیش بینی می شود کری در ماه های آوریل و مه به منطقه بازگردد تا با دو طرف دیدار کند. منابع فلسطینی اعلام کردند پیش بینی می شود آمریکا در هفته ها یا ماه های آینده طرحی برای ازسرگیری روند صلح اعلام کند اما فعلا اختلافاتی بین آمریکا و فلسطین درباره توقف شهرک سازی وجود دارد و این در حالیست که اوباما به وضوح جانب اسرائیل را گرفته است و اسرائیل نیز هرگونه پیش شرط را قبل از مذاکرات رد می کند. 

                                        آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: کلیسا ، اوباما ، لحم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار