در بیست و نه اردیبهشت سال گذشته از کتاب " هزاران افسان کجاست" بهرام بیضایی در خانه هنرمندان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران؛ در دوم اردیبهشت سال 1391 اتفاقاتی نظیر اهتمام سیما برای ایجاد نهضت مطالعه و به دنبال آن اعلام ممنوعیت حضور نشر چشم در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران صورت گرفت.
پس از آن در 4 اردیبهشت سال 91 برنامه های بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران تشریح شد.
در همین روز فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی میزبان سفیران کشورهایی بود که با زبان فارسی آشنایی داشتند به طوریکه سفیران در جریان فعالیت های فرهنگستان قرار گرفتند و گزیده ای از وضع کنونی زبان فارسی در کشورشان به منظور تعامل بیشتر ارائه دادند.
در پنجمین روز از اردیبهشت دومین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری برگزار و به دنبال آن موسوی گرماردی با مخاطبان آثارش ملاقات کرد.
سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با خطوط قرمز بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران در هشتمین روز این ماه مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
در ادامه اعلام برنامه های مراکز فرهنگی و هنری پایتخت و بین المللی شدن جایزه کتاب خلیج فارس و به دنبال آن اعلام آمادگی تشکل های نمایشگاه کتاب برای تحویل غرفه به ناشران مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
بررسی اولویت های فرهنگی ملی، عمومی، نهادی و حرفه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از آن رونمایی از بیست کتاب کودک و نوجوان و همچنین برنامه انتشارات سروش از دیگر وقایع در این ماه محسوب می شود.
در دوازده و سیزده اردیبهشت جریاناتی چون برگزاری مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران و پس از آن اعلام ممنوعیت تبلیغات کالاهای خارجی در نمایشگاه کتاب تهران و به دنبال آن نمایش آثار سیمین و جلال در نمایشگاه کتاب در چهارده اردیبهشت اتفاق افتاد.
سالروز تولد ابوالفضل زرویی در شانزدهم این ماه و برخورد قانونی با ناشران مختلف در نمایشگاه کتاب تهران توجه رسانه ها را به خود منعطف کرد.
لازم به ذكر است؛ اعلام ممنوعیت فروش محصولات غیر مرتبط در نمایشگاه کتاب تهران و بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب تهران از دیگر وقایع مهم این ماه است.
از دیگر اتفاقات این ماه می توان به ارزیابی 25 دوره برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و همچنین امضاء تفاهم نامه معاونت مطبوعاتی ارشاد و نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به دنبال آن تشکیل   
دبیر خانه دائمی نمایشگاه کتاب اشاره کرد.
تاسیس باشگاه کتابخوانان شهر و عضویت رایگان خبرنگاران در کتابخانه های عمومی کشور و به دنبال آن ملاقات نماینده مجلس خبرگان و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با رئیس نمایشگاه کتاب از دیگر وقایع مورد توجه رسانه ها بود.
اعلام ویژه برنامه های کنگره ی جهانی فردوسی در بیست و یک اردیبهشت و معرفی برگزیدگان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و بازدید معاون اول رئیس جمهور از نمایشگاه کتاب تهران و همچنین برگزاری مراسم پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران در بیست و سوم همین ماه مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
از دیگر وقایع این ماه می توان به در گذشت حسن احمدی گیوی پژوهشگر و استاد پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی و روز بزرگداشت خیام همراه با مروری به برخی از دیدگاههای اهل قلم و ادبیات بر شعر و اندیشه این شاعر متفکر اشاره کرد.
گفتني  است؛ در بیست و نه اردیبهشت اعضای هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان انتخاب شدند و پس از آن رونمایی از کتاب" هزاران افسان کجاست" بهرام بیضایی در خانه هنرمندان صورت گرفت./ص
برچسب ها: ادبیات ، سال نو ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار