احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشورمان گفت: متاسفانه در طول سالهای اخیر وضعیت لیگ شطرنج ایران خوب و ایده آل نبوده است.

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر وظیفه اصلی فعالان شطرنج ارائه راهکاری برای تامین راهبردهایی مفید به فدراسیون است این امر در حالی است که فدراسیون ما در مقایسه با دیگر فدراسیون ها عملکردی موفق را از خود به نمایش گذاشته است اما این عملکرد نمای پررنگی ندارد.

وی تصریح کرد: به نظر من یکی از راهکارهای اصلی رفع مشکل موجود تاسیس سازمان لیگ و تعریف آن در چارت اداری فدراسیون است لیگ شطرنج ایران، لیگ تمام عیاری نیست بسیاری از تیم ها با حمایت نسبی ادارات کل تربیت بدنی استان ها در رقابت ها شرکت می کنند و به صورت باشگاه نیستند.

قائم مقامي تصریح کرد: تاکنون در لیگ شطرنج برخی از تیمها حضورشان موردی و باری به هر جهت بوده است مسئولان فدراسیون با تشکیل سازمان لیگ می توانند به صورت سازمان یافته به کار خود در مسابقات باشگاهی ادامه دهند.

وی گفت: لیگ به طور کلی موتور محرک در تمامی رشته های ورزشی محسوب می شود که متاسفانه در شطرنج اینگونه نیست و این بخش احتیاج به کار بیشتری دارد البته باید بگویم که به طور نسبی لیگ شطرنج منسجم تر و مداوم تر از دیگر رشته ها مثل کشتی، تکواندو و برخی دیگر همه ساله برگزار شده ولی سطح کیفی آن بالا نیست.

قائم مقامي در پايان گفت: به نظر من اگر مسئولان فدراسیون روی بخش روابط عمومی و سازمان لیگ تمرکز بیشتری داشته باشند مشکلات به خودی خود و در سطحی وسیع رفع خواهد شد./زر
برچسب ها: قائم مقامی ، شطرنج ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار