در ايام عيد به دليل كاهش استرس مي توانيم قند خون را در افراد سالمند ديابتي كنترل كنيم.

مهندس مريم رجب، مشاور تغذيه و عضو انجمن ديابت در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: در ايام عيد به دليل كاهش استرس مي توانيم قند خون را در افراد سالمند ديابتي كنترل كنيم اما در اين دوران به دليل بر هم خوردن برنامه غذايي با اضافه وزن بيماران مواجه هستيم بنابر اين سالمندان ديابتي دو اصل مهم را در دوران زندگي خود در ايام عيد نبايد فراموش كنند كه آن تغذيه صحيح همراه با تنوع و اعتدال است كه اين دو اصل مستلزم آموزش و تكرار است.

وي ادامه داد: شيوه زندگي سالمندان به جهت افزايش سن تغيير كرده و آن ها با تحرك كمتري مواجه هستند بنابر اين علاوه بر كنترل قند مي بايست فشارخون، چربي خون و وزن آن ها را هم كنترل كنيم.

وي افزود: با كنترل قندخون در بيماران ديابتي ميتوانيم از عوارض بيماري ديابت كه بسيار جبران ناپذير هستند، مانند عوارض كليوي، چشمي و قلبي جلوگيري كنيم.

وي گفت:با استفاده از رژيم غذايي پر فيبر مانند گروه سبزيجات و غلات و همچنين گروه هاي غذايي كم چرب و كم نمك مي توانيم علاوه بر كاهش وزن در كنترل ديابت مؤثر باشيم.

وي خاطرنشان كرد: متأسفانه ما فرهنگ غذايي خود را فراموش كرده و به غذاهاي فرنگي رو آورده ايم در حالي كه غذاهاي سنتي ما ارزش غذايي بالايي دارند مانند انواع دلمه ها، كوفته ها، تاس كباب به شرط آنكه درست و كم چرب پخته شوند.
برچسب ها: استرس ، سالمند ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار