آرتريت يا التهاب مفصلي باعث افسردگي حاد در ميليون‌ها نفر از مبتلايان به اين عارضه مي شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛نتايج يك مطالعه آماري جديد نشان داده است كه عارضه دردناك آرتريت(التهاب مفصلي) موجب بروز افسردگي حاد در ميليون‌ها نفر از مبتلايان به اين عارضه مفصلي در جهان مي شود.

از هر 5 بيمار مبتلا به آرتريت مفصلي سه نفر به دليل درد مزمن و دائمي دچار افت خلق مي‌شوند و در اين ميان زنان بيشتر آسيب مي‌بينند.

اين مطالعه از سوي مركز مراقبت آرتريت در انگليس نشان داده است؛ نيمي از افراد 20 تا 40 ساله كه به اين عارضه مفصلي مبتلا هستند، اظهار مي‌دارند كه بيماري آنها را از زندگي معمولي اجتماعي دور نگه داشته و در نتيجه سبب افسردگي در آنها شده است.

روزنامه ديلي ميلي در اين باره گزارش داد: تأثير احساسي زندگي كردن با درد براي مدت زمان طولاني اغلب از چشم پزشكان پنهان مي‌ماند و ناديده گرفته مي‌شود.

اين مطالعات كه روي 2 هزار و 263 فرد مبتلا به التهاب مفاصل انجام گرفته آشكار مي‌سازد كه 68 درصد از اين بيماران احساس افسردگي مي‌كنند و اين احساس با تشديد درد بدتر مي‌شود از هر 5 بيمار 4 نفر احساس خستگي مي‌كنند و نيمي از اين بيماران نيز احساس ضعف و ناتواني دارند.

همچنين احتمال بروز افسردگي در زنان مبتلا به آرتريت دو سوم در حالي كه در مردان مبتلا يك دوم است به علاوه زنان در اين وضعيت بيشتر احساس تنهايي و ترس دارند./ع2

برچسب ها: آرتریت ، افسردگی ، درد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار