سال 92 را باید سال تفکر استراتژیک دارویی در نظر گرفت و ارتباط بین وزارتخانه بهداشت و درمان، بازرگانی و بانک مرکزی و دولت پررنگ تر از قبل شود.

دکتر بابک مصباحی عضو هیات مدیره انجمن دارو سازان تهران با بیان اینکه داروهای وارداتی که منشاء اروپایی دارند را با قیمت بالا تهیه می کنیم به خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: این داروها به دلیل اینکه با قیمت بالا تهیه می شوند جزء تعهدات بیمه نبوده و عملاً فشار مستقیم جهت پرداخت هزینه ها به بیماران وارد می شود.
 
وی با اشاره به کمبود های مقطعی در خصوص داروهای وارداتی که های تک هستند اظهار داشت: به دلیل نوسانات نرخ ارز در تهیه دارو های ضد سرطان و فرآورده های خونی که وارداتی هستند به صورت مقطعی با کمبودهایی مواجه شدیم که پیش بینی می شود با بالا رفتن هزینه ها در سال جدید و شدیدتر شدن تحریم ها باز هم با کمبودهای مقطعی مواجه شویم.
 
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به تجربه امسال لازم است در سال جدید تخصیص ارز به موقع و به اندازه کافی صورت بگیرد تا تولید کنندگان و واردکنندگان با مشکل مواجه نشوند.
 
دکتر مصباحی با بیان اینکه تخصیص به موقع ارز موجب می شود تولید کننده مواد اولیه را به موقع تهیه کند اظهار داشت: با تفکر استراتژیک دارویی در سال جدید و تخصیص به موقع ارز می توان از بروز بسیاری از مشکلات که درنهایت گریبانگیر بیماران می شود جلوگیری کرد./ع2
برچسب ها: دارو ، بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار