رئيس‌جمهور به منظور شرکت در چهارمين جشن جهاني نوروز که به ميزباني ترکمنستان برگزار مي‌شود، ساعتي پيش وارد عشق‌آباد پايتخت اين کشور شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور صبح امروز (پنج‌شنبه) در نخستين روز از بهار سال 1392 براي شرکت در چهارمين جشن جهاني نوروز که به همت جمهوري اسلامي ايران پايه گذاري شده است، وارد عشق‌آباد پايتخت ترکمنستان شد.

در چهارمين جشن جهاني نوروز علاوه بر رئيس‌جمهور كشورمان، روساي جمهور و همتاي ترکمن وي، روساي جمهور افغانستان، تاجيکستان، پاکستان و تاتارستان نيز حضور دارند.

چهارمين جشن جهاني نوروز با حضور 12 کشور و نيز نماينده دبير کل سازمان ملل، امروز در عشق آباد برگزار مي‌شود.


بر اساس اين گزارش احمدي‌نژاد در قصر "روحي" محل سخنراني مقامات شرکت‌کننده در چهارمين جشن جهاني نوروز حضور يافت.

** جشن نوروز زيباترين سنت الهي است

وي پيش از عزيمت به تركمنستان درباره اهميت اين سفر و جايگاه نوروز در بين ملت‌ها به خبرنگاران گفت: رسيدن به بهار حقيقي، آرزوي تاريخي همه انسانها بوده و همه پيامبران، صالحان و دلسوزان در آرزوي رسيدن به بهار حقيقي و رساندن بشريت به آن تلاش و مجاهدت كردند .

رئيس‌جمهور با بيان اينكه ملت ايران هميشه به دنبال رسيدن به بهار و اوج كمال انساني بوده است ، اظهار داشت: نوروز جشن آسماني و انساني است كه با هدايت‌هاي انساني مستقر شده و هزاران سال است كه در سرزمين ايران فرهنگي جشن گرفته مي‌شود.

وي افزود: نوروز جشن بازگشت به ارزش‌هاي الهي و انساني و يادآوري توحيد، ‌عبوديت، عشق، عدالت و زيبايي است .

احمدي‌نژاد گفت: جشن نوروز زيباترين سنت الهي است كه وضع شده و دائماً تكرار مي شود .

رئيس جمهور با اشاره به تلاش‌هاي انجام شده براي ثبت جهاني نوروز گفت: با تلاش‌هايي كه از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در دولت نهم صورت گرفت، نوروز به ثبت ملي رسيد و سپس با تلاش 11 كشور ديگر نوروز ثبت جهاني شد و امروز چند سال است كه در كل جهان جشن نوروز برگزار مي‌شود و استقبال جهاني از نوروز بسيار گسترده شده است. چرا كه حقيقت نوروز با فطرت‌ها و انديشه‌هاي همه انسانها آشناست.

احمدي نژاد با اشاره به برگزاري جشن جهاني نوروز خاطرنشان كرد: از 4 سال قبل كه مقرر شد جشن نوروز بين كشورهاي حوزه فرهنگي ايران به طور مشترك برگزار شود اين جشن دو دوره در ايران ، يك دوره در تاجيكستان و امروز قرار است در تركمنستان برگزار شود و برگزاري اين جشن دلها را به هم نزديك تر و روابط را مستحكم تر مي كند.

رئيس جمهور اظهار داشت: نوروز نو شدن حقيقي و آغاز مجدد است و همين فضاي معنوي در جشن‌هاي نوروز هم حاكم است.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: اميدوارم به زودي به زماني برسيم كه جشن نوروز با حضور همه ملت ها ، آزاديخواهان و كمال جويان و با محوريت و مديريت و لطف حقيقي انسانها امام عصر(عج) برگزار شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار