دبیر شورای انقلابی جنبش فتح در رام الله، با اشاره به بی ارزش بودن وعده های رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، فلسطینی ها امیدی به سفر باراک اوباما ندارند.


به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز ؛ صبری صیدم درباره سفر باراک اوباما گفت: فلسطینی ها امیدی به سفر رئیس جمهور آمریکا ندارند و شهروندان فلسطینی از مواضع واشنگتن ناامید هستند. سخنانی که پیش از این سفر بیان شد، امیدوارکننده نبود. شاید هدف آمریکا آن است که هیچ امیدواری درباره این سفر به وجود نیاید، تا اینکه اگر موفقیت کوچکی هم به دست آمد، آن را بزرگ جلوه دهد. روزنامه نگاران می گویند اوباما برای گردش به منطقه آمده است. ما می خواهیم به اوباما بگوییم وعده هایش ارزشی ندارد. 

صیدم افزود: فلسطینی ها از اوباما انتظار دارند به دنبال پایان اشغالگری باشد و به قطعنامه های بین المللی پایبند باشد. محمود عباس می خواهد به اوباما بگوید که راه حل تشکیل دو کشور در حال از بین رفتن است. اگر دولت آمریکا اقدام جدی انجام ندهد، صلحی برقرار نخواهد شد.

دخالت نتانیاهو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حمایت او از رقیب باراک اوباما باعث تنش بین دو طرف شده بود. اما به دور از احساسات شخصی، پرونده هسته ای ایران و بهار عربی در دستور کار گفتگوهای مقامات دو کشور قرار دارد. دولت نتانیاهو مدعی حمایت از صلح است، اما در واقع تنها هدف آن شهرک سازی است. متاسفانه مسئله فلسطین آخرین دستور کار سفر اوباماست. 

                                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: فتح ، اوباما ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار