معاونت حقوقي و نظارت گمرك جمهوري اسلامي ايران در خصوص فراهم كردن اقدامات لازم جهت كنترل بيشتر بر كالا هاي ترانزيتي و رسيدگي به موارد قضايي در ايام تعطيلات نوروزي بخشنامه اي را به گمركات اجرايي سراسر كشور ابلاغ كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، معاونت حقوقي و نظارت گمرك جمهوري اسلامي ايران در خصوص فراهم كردن اقدامات لازم جهت كنترل بيشتر بر كالا هاي ترانزيتي و رسيدگي به موارد قضايي در ايام تعطيلات نوروزي بخشنامه اي را به گمركات اجرايي سراسر كشور ابلاغ كرده است.
 
متن كامل بخشنامه به شرح زير است:

لزوم راهنمائي و ارائه خدمات گمركي به مراجعين محترم طبق ساعات كاري و روال قبلي در اين ايام و همچنين افزايش دقت و پيشگيري از بروز تخلفات احتمالي، ضمن رعايت دقيق بخشنامه هاي صادره از جمله بخشنامه شماره 199982 مورخ6/10/90 موضوع دستورالعمل چگونگي انجام ترانزيت داخلي بدينوسيله موارد زير جهت رعايت به پرسنل مربوطه ابلاغ مي شود:
 
 
1-كليه گمركات ترانزيتي كشور موظفند در راستاي قوانين و مقررات ابلاغي، ضمن ارايه خدمات حداكثري به كليه خدمت گيرندگان، توصيه هاي ساير سازمان هاي دخيل در امر ترانزيت و حمل و نقل جاده اي از جمله محدوديت تردد كاميون هاي حامل محمولات ترافيكي از 25 اسفند 91 تا 15 فروردين 1392 و همچنين افزايش حجم سفرهاي برون شهري و افزايش ترافيك عبوري و خطرات احتمالي براي هموطنان عزيز را در انجام امور محوله مدنظر قرار دهند.

2-از اعزام كاميون هاي حامل محمولات سوختي به منظور انتقال (ترانشيپمنت) نيز خودداري شود، زيرا تخليه و بارگيري مجدد در گمرك مقصد، تراكم كار و افزايش حجم فعاليت ها را درپي دارد و بعضاً داراي تالي فاسد مي باشد كه زمينه سوء استفاده را براي اشخاص فراهم مي سازد. بعنوان مثال كاميوني كه از مبداء بندرعباس جهت ترانزيت خارجي اعزام مي گردد مي بايست شرايط كامل وسيله نقليه عبوري را دارا بوده تا نيازي به تخليه و بارگيري مجدد محموله در گمرك خروجي نباشد.

3-گمركات اجرايي نظارت دقيق بر ورود و خروج و عبور كالا در ايام سال نو به ويژه جلوگيري از ورود و خروج و عبور كالاهاي ممنوعه، از ترانزيت هرگونه كالا به گمركات غيراختصاصي را نيز جداً خودداري نمايند.

4-دواير قضائي گمركات كشور مكلفند در ايام نوروز احدي از كارشناسان قضايي را به عنوان كشيك درنظر گرفته تا به محض وصول احكام، قرارهاي مراجع قضائي و نيز كليه اوراق و ابلاغيه هايي كه داراي مهلت زمان محدود مي باشند، در مهلت مقرر قانوني اقدام قانوني لازم را بعمل آورند.
برچسب ها: گمرک ، کالا ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار